امام جمعه تهران: رژیم صهیونیستی ریشه و دوامی ندارد/ عملا الان میدان دست آمریکا است

حجت الاسلام و المسلمین محمد جواد حاج علی اکبری در خطبه عبادی نماز جمعه این هفته تهران، بیان کرد: خداوند توفیق دهد از روزها و شب‌ها و فرصت‌های زندگی توشه تقوا را که زندگی بر صراط مستقیم است فراهم کنیم تا در روزهای سخت تقوا مونس ما باشد. این روزها مسئله ما مسئله فلسطین است. آن‌چه که روزها اخیر مشاهده می‌کنیم رفتارهای غیرقابل توصیفی از وحشی‌های روزگار است. بر اساس منطق قرآن کریم رژیم صهیونیستی همان شجره خبیثه است. این نهاد پلید و خبیث و کثیف این آرمان کثیف و موجودیت پلید مانند درخت خبیث می‌ماند. ریشه  و دوام هم ندارد.اسرائیل مظهر کلمه خبیثه و مجمع همه رذالت‌هاست. این درخت ریشه در منجلاب کفر داشته و از مرداب نفاق و لجنزار شهوت‌ها از جهل و هواپرستی آبیاری شده است. از این درخت پلید و کثیف چه میوه ای انتظار است؟ میوه شیطانی، بی‌عفتی و بی‌حیایی و خودخواهی ،کبر و استکبار، ظلم و جنایت و کودک کشی، بدخواهی و حسادت و وحشت.

وی ادامه داد: میوه‌های آن مثل سرهای شیاطین است. این رژیم صهیونیستی است. خداوند توصیف کرد که این ریشه عمیق نیست. در خاک طیب و طاهر نیست. از آب پاکیزه و زلال بهره مند نمیشود. با طوفانی درهم می‌شکند. روزهایی هستند که مزاحم بشریت هستند اما نتیجه چه می‌شود. تمدن فرعونی به کجا رفت. چه به روزش آمد. خدای متعال تازیانه عذاب خود را بر آنان فرود آورد. خداوند در کمینگاه مفسدان و ستمگران است. روزی میدان‌داری می کنند و عربده می‌کشند اما قوام ندارند، آنچه که دوام دارد و ریشه در توحید دارد و می‌ماند حق است.

علم الهدی: حماس فروپاشی رژیم صهیونیستی را تسریع کرد/ دولت و مردم ما باید آماده فداکاری باشند

وی خاطرنشان کرد: این بار ما شاهد یک تازیانه الهی هستیم که بر چهره سیاه و متعفن و کریح این رژیم پست و تبهکار  با دست خدای متعال که از آستین مقاومت بیرون آمد نواخته شد. طوفان الاقصی یک پدیده بی‌نظیر و نقطه عطفی تاریخی را در عصر ما به وجود آورد. این نبرد تاریخی باید از جوانب مختلف مورد بررسی قرار گیرد. باید تاریخ منطقه و جهان را به بعد و قبل از ۷ اکتبر تقسیم کرد؛ چراکه مقاومت فلسطین دست به عملیات طوفان الاقصی زد؟ ملتی به سطوح آمده و آواره و مظلوم که طی ۷۵ سال مورد انواع جنایت ها قرار گرفتند از آوارگی و تحقیر تا کشتار دسته جمعی و ده‌ها جنابت دیگر. ۱۶ سال محاصره غزه از زمین و هوا و دریا. تبدیل غزه به یک زندان بزرگ و حصارکشی با انواع و اقسام روش‌ها. اجازه خروج به آنان ندادند. حتی بانوان باردار برای وضع حمل باید اجازه می‌گرفتند. در این سال‌ها بیش از ۸ هزارکودک پشت این سیم‌های خاردار بدنیا آمدند. در دو سال اخیر که دولت مجانین روی کارآمد که هم نخست وزیر و نه وزرا نه عقل دارند و نه از انسانیت بویی بردند شرایط ملت فلسطین سخت تر شد.

خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: باید یک دوره ۷۵ ساله اشغال و دوره ۱۶ ساله محاصره و جنایت‌ها پی در پی را علت عملیات طوفان الاقصی دانست. نباید در تحلیل واقعیت چشم بر این مسائل اساسی ببندیم. چشم و گوش بینای مقاومت دریافته بود که ارتش رژیم صهیونیستی یک عملیات سنگین و گسترده را بر علیه غزه انجام دهد و قصد دارد با کشتار سنگین ۱۰۰ هزار نفر را از این منطقه کوچ دهد. در محورهای سیاسی نیز معلوم شده بود که دولت‌های خائن منطقه کار عادی‌سازی را نهایی کرده‌اند و قرار بود هم زمان این دو کار انجام شود. عملیات دفاع در برابر چه کسانی بود؟ یک دولت به تمام معنا وحشی، یک ارتش که علاوه بر قدرت اتمی در ساختار سایبری نیز جزو ارتش های برتر دنیا بود. در لایه دوم نیز کسانی که در برابر جبهه مقاومت هستند شهرک نشین‌ها هستند. این ها جزو ساختار نظامی ارتش صهیونیستی هستند. که اخیرا رژیم صهیونیستی ۳۰۰ هزار نفر آنان را فراخواند. حرف این ها نیز اذیت و آزار بوده و مسلح هستند. لایه سوم نیز لابی جهانی صهیونیسم، آمریکا و اروپا است. که بنیان آن بر کشتار و تخریب و تحقیر زندگی انسان‌ها است. ببینید طوفان الاقصی در برابر چه کسانی است. درباره آمریکا که اصل حیات ننگین آن‌ها کشتار سرخ پوست‌ها بوده است. تثبیت و تقویت آمریکا در جنگ جهانی اول و دوم بود که ۷۰ میلیون کشته به دنیا تحمیل کرد. تاریخ ۳۰۰ ساله آمریکا بر ۳۰۰ میلیون انسان از دست رفته و کشتار ۳۰۰ میلیون انسان بنا شده است. در فاجعه هیروشیما و ناکازاکی چه کردند. در جنگ با ما و حمایت تمام عیار از صدام هم دست آمریکا به خون جوانان ما آلوده است. جنایاتی هم در عراق با به جریان آوردن داعش انجام دادند.

وی خاطرنشان کرد: اما انگلیس خبیث قدم اولش هولوکاست که در جنگ اول جهانی علیه ایران داشتند و حدود نیمی از جمعیت ایران را با گرسنگی و بیماری نابود کردند. قدم دوم آنان در کشتار هندوستان بود. قدم سوم بنیانگذاری رژیم جعلی صهیونیستی است. این رژیم دیوانه را به دنبا آورد و به جان مردم دنیا انداخت. اما فرانسه که می‌گویند مهد تمدن است؛ در جنایات ۲۰۰ و ۳۰۰ ساله اخیر که فقط در الجزایر یک میلیون نفر را کشتند. درباره آلمان نیز مشخص است که در جنگ جهانی اول و دوم با خون خواری مانند هیتلر چگونه دنیا را به آتش کشیدند. انچه که گفتم گوشه ای از کارنامه ننگین امریکا و این کشورهای اروپایی است. اتلاف و غارت منابع ملت ها و نابودی فرهنگ ها بومی و هویت ملت ها، نابودی خانواده ها با ترویج بی عفتی بماند به کنار.

وی ادامه داد: در ماجرای اخیر از چهره واقعی و لیبرال دموکراسی غربی رونمایی شد. همه دیدند که آمریکایی ها و اروپایی ها هراسان خود را به اسرائیل رساندند؛ این بیمار  هم سرطانی است و هم  در عملیات اخیر ستون فقراتش آسیب دیده و دیگر نمی‌تواند بلند شود. عملا الان میدان دست آمریکا است. سنتکام کار را مدیریت می‌کند. در این جنگ بزرگ نسبتا جهانی با حضور جانی‌های سرشناس جهان، یک ملت در محاصره مظلوم قرار گرفته است. در ایران و در منطقه نیز جریان‌ها و اشخاص اندکی هستند که عملا پیاده نظام آنان هستند. سال گذشته بخشی از آنان همصدا با شبکه رسانه دشمن در خیابان‌های ما و در شاهچراغ به میدان آمده و در فتنه آمریکایی و صهیونیستی سال گذشته آن رفتارهای داعشی را نشان دادند و آرمان‌ها و روح الله‌های عزیز ما را آنگونه سلاخی کردند و الان هم برای صهیونیست‌ها خوش‌رقصی می‌کنند.

 

حاج علی اکبری در خطبه سیاسی نماز جمعه این هفته تهران با ابراز ارادت به محضر حضرت فاطمه معصومه( س) و با بیان این‌که «بزرگ‌ترین توصیه به تقوا در این روزگار، توصیه به مقاومت، صبر و ایستادگی است» پیروزی‌های کاروان ورزشی کشور را در بازی‌های پاراآسیایی هانگژو تبریک گفت و افزود: این بازی‌ها جلوه‌های ویژه‌ای داشت؛ یکی از جلوه‌ها خانم الناز دارابیان است که با چادر در مراسم اهدای طلا حضور یافت و مدالش را به کودکان غزه داد. جلوه دیگر خانم ساره جوانمردی بود که با حجاب شایسته همراه با فرزند سه ماهه خود در جایگاه قرار گرفت و گفت مدال اصلی من نوزاد سه ماهه من است. برای او لباس مزین به پرچم جمهوری اسلامی را سفارش دادند. ان شاالله در بقیه برنامه‌های خود افتخار آفرین باشند.

وی با طرح این پرسش که «رزمندگان و مدافعان که هستند؟» گفت: مقاومت فلسطین و مردم فلسطین هستند. در لایه اول حماس و جهاد اسلامی در غزه هستند. هم‌چنین گردان‌هایی که با روحیه آهنین و دل‌هایی سرشار از ایمان و فرماندهان مجاهد طراحی دقیق انجام دادند و نشان دادند مقاومت در فلسطین به چه رشدی در اندیشه و عمل رسیده و موجودیت رژیم صهیونیستی را مخاطره کرده است. در عملیات ساختار سیاسی، امنیتی، اقتصادی رژیم صهیونیستی را بهم ریختند و آن‌ها را زمین گیر کردند. در لایه دوم حمایت بی نظیر مردم غزه و فلسطین است. زبان از شرح ویژگی‌های این مردم قاصر است.

وی خاطر نشان کرد: واقعا این اتفاقات برای هیچ انسان دارای وجدانی قابل تحمل نیست. چه زنان و چه کودکان و چه مردان شجاع. آب و دارو را از آنان دریغ کرده‌اند. بدون هیچ‌گونه محدودیتی به اندازه یک بمب اتم در این ۲۰ روز بر سر این مردم مظلوم بمب ریختند. ما از مردم غیور و مقاوم و مومن چه دیدیم در این چند رو؛ مثل کوه ایستادند و جز زبان شکر و علامت پیروزی از آنان چیزی شنیده نشد. صحنه‌هایی که هوش از سر انسان می‌برد؛ از تلاوت قرآن و آن ایستادگی و مقاومت. در نقطه مقابل آدم‌هایی ضعیف و ترسو که با صدای آژیر فرار را بر قرار ترجیح می دهند.

خطیب نماز جمعه تهران بیان کرد: شبکه منطقه‌ای مقاومت از فلسطین و لبنان و عراق و یمن و سوریه و ایران است. قبلا می‌گفتیم محور مقاومت اما امروز یک شبکه بهم پیوسته شده و همه آماده هستند. اگر دشمن بخواهد غلط اضافه کند،در کمترین زمان ممکن زمین و زمان را بر سرشان خراب خواهد کرد. در لایه چهارم همه آزادی‌خواهان جهان از هر دین و مذهب و رنگ نژاد هستند که با فریاد زنده باد فلسطین و مرگ بر اسرائیل به میدان آمدند. این یعنی یک اتفاق بزرگ جهانی در راه است و فلسطین کلید اتحاد و پیروزی بر دشمنان بشریت است.

وی افزود: نتایج طوفان الاقصی چه بود؟ بنظرم از آن‌چه گفتیم پاسخ معلوم است‌. این یک عملیات غافلگیرانه و پیش دستانه برای پیشگیری از ظلم هایی بود  که در راه داشتند. برکات این عملیات بزرگ را نمی‌شود شمرد. روز طوفان الاقصی را باید یوم البرکت برای فلسطینی‌ها و یوم النکبت برای صهیونیست‌ها دانست.از این به بعد ان‌شاالله برکات بیشتری شاهد خواهیم بود. از بین همه آن‌چه که می‌توان به عنوان دستاوردهای این عملیات افتخار آفرین گفت، اولا طوفان الاقصی طوفان در ادراک‌های آلوده به ویروس صهیونیست‌ها و شناخت‌های معیوب و محاسبات غلط بود و ذهنیت‌ زنگ زده حامیان رژیم اشغالگر را بر هم ریخت. طوفان الاقصی نظریه‌ها و دکترین مختلفی که در ایجاد و دوام رژیم غاصب حضور و نقش داشتند را برهم ریخت و تئوری‌های رایج علوم سیاسی و دانشگاه‌های امنیتی و نظامی جهان را تحت تاثیر قرار داد. در یک نیم روز تمام ساختارهای دشمن را که محصول ده‌ها سال کار فنی و صرف میلیاردها دلار هزینه بود برهم ریخت. یک شکست غیر قابل ترمیم را به آن ها تحمیل کرد و نشان داد نابودی رژیم صهیونیستی نزدیک است. بعد طوفان الاقصی مدرسه‌ای از راهبردهای نو و خلاقانه از ذهن‌های نورانی جوانان فلسطینی و منطقه پیش روی جهانیان قرار گرفت. علاوه بر این‌که می‌توان به جهان بدون صهیونیست فکر کرد، میتوان به جهان بدون آمریکای سلطه‌خوار نیز فکر کرد.

وی ادامه داد:طوفان الاقصی نشان داد اگر جماعتی متکی بر وعده الهی به میدان برود می‌تواند دفاع را به حمله و عملیات را از سطحی به عمیق تبدیل کرده و جنگ را به دل دشمن ببرند. حتی در جنگ شناختی هم کار بزرگی انجام داد.طوفان الاقصی نمایشگاه شکست دشمن در جنگ شناختی و جنگ روایت‌ها است. طوفان الاقصی و صبر مقتدرانه ملت فلسطین  پوشالی بودن ساختارها بین المللی را نشان داد. از واقعیت اروپای به اصطلاح متمدن پرده‌برداری کرد. خشونت عریان آنان را نشان داد که در کمال پررویی از همه این جنایت ها حمایت کردند.

خطیب نماز جمعه تهران اظهار کرد: یک نظم نوین مقاومتی در راه است. نظم آمریکایی بر هم ریخته است. نظم چند قطبی مبتنی بر زورگویی قابل اعمال در جهان فعلی نیست.  در این پیچ تاریخی به سمت نطم مقاومتی می رویم که پرچمش به نام اسلام به نام قرآن و به نام محمد مصطفی برافراشته است.به روح مطهر امام بزرگواد درود می فرستیم که گشاینده این افق به روی امت بود. به روح شهدای عزیز خود به ویژه شهید بزرگ قدس حاج قاسم درود فرستاده و به خاطر داشتن رهبری حکیم که اندیشه مقاومت را جهانی کرد سپاسگذار خدای متعال هستیم.

وی در پایان بیان کرد: از مواضع شفاف و فعال دولت تشکر می کنیم. از تلاش‌های مجاهدانه و  مواضع افتخار آفرین وزیر خارجه به ویژه  در مجمع عمومی سازمان ملل قدردانی میکنیم. الگویی از دیپلماسی مقاومتی را در این ایام به نمایش گذاشتند. از این‌که ایران قهرمان یکپارچه و متحد پشتیبان مظلومان جهان است به خود می‌بالیم.از سردار سلامی خواهش می‌کنم  عزیزانی که اعلام آمادگی کردند برای حضور، - دیدیم در یک پویش بیش از ۶ میلیون نفر ثبت نام کردند -  در گردان‌هایی سازماندهی کرده و آموزش دهند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.