حمله سنگین اردوغان به اتحادیه اروپا/ چند کودک دیگر باید بمیرند تا سکوت را بشکنید؟

اردوغان در نشستی در پایتخت ترکیه گفت: «هیچ کس نباید از ما انتظار داشته باشد در حالی که جنایات در مقابل چشمان ما رخ می‌دهد، سکوت کنیم. کسانی که در مقابل تشییع جنازه کودکان بی‌گناه سکوت می‌کنند، در حافظه تاریخ خواهند ماند، همینطور کسانی که در روز‌های سخت سخن می‌گویند و برای برقراری صلح و آرامش تلاش می‌کنند نیز در حافظه تاریخ خواهند ماند». 

به گزارش تی‌آرتی، اردوغان با انتقاد از شکست اتحادیه اروپا برای برقراری آتش بس در غزه گفت: «چند کودک دیگر باید بمیرند تا کمیسیون اتحادیه اروپا خواستار آتش بس شود؟ چند بمب دیگر باید بر غزه بیفتد تا شورای امنیت سازمان ملل وارد عمل شود؟»

گفتنی است، پیتر استانو، سخنگوی ارشد کمیسیون اروپا در امور خارجی، روز گذشته گفت که این اتحادیه به دلیل «حملات مداوم حماس» خواستار آتش‌بس نشده و حمایت اتحادیه اروپا از رژیم صهیونیستی را تکرار کرد.

در میانه حمایت غرب از جنایات رژیم اشغالگر، منابع فلسطینی امروز اعلام کردند شمار شهدای بمباران‌های غزه به بیش از ۷ هزار نفر رسیده که نزدیک به ۳ هزار نفر آن کودک هستند. در این میان، بحران کمبود آب و مواد غذایی نیز به حالت هشدار رسیده و سیستم درمان غزه در آستانه فروپاشی قرار گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.