توصیه‌های انتخاباتی پورمحمدی به شورای نگهبان و وزارت کشور

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، گفت: امروز جریان تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی سامان درستی ندارند، ما تعریف درستی از جایگاه احزاب بیان نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در نشست شورای وحدت با احزاب اصولگرا، گفت: یاد و نام مردم بزرگ غزه را گرامی می‌داریم و به روح بلند شهدا آنان درود می‌فرستیم. خداوند متعال در قرآن بیشترین گزاره را در میان اقوام و سرگذشت آنان در خصوص قوم یهود، فرعون و حضرت موسی (ع) دارد و از هیچ قوم و ملیتی به اندازه قوم بنی‌اسرائیل و یهودی‌ها نام نبرده است.

درخواست یک نماینده مجلس درباره قبوض گاز مشترکین

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: تمام نمادهای جنایات توسط این قوم بوده که صورت گرفته و در قرآن به آن اشاره شده است، به‌گونه‌ای که غضب خداوند را در پی داشته و در قرآن آمده است که سرنوشت آنان ذلت و خواری است که در تاریخ باید بکشند.

پورمحمدی تأکید کرد: هم‌اکنون جنایات صهیونیست‌ها را می‌بینیم، همان طور که در طول تاریخ پیشنیان آنان بیشترین جنایات را انجام دادند. صهیونیست‌ها یک مجموعه جنایتکار هستند که اینگونه این همه قصاوت را در خصوص مردم، زنان، کودکان و بیماران انجام دهند و آب و غذا و دارو و سوخت را از مردم مظلوم غزه منع کند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تأکید کرد: این اتفاق اخیر جنگ غزه، هوشمندی در امت اسلامی به‌وجود آورده است، به‌گونه‌ای که دشمنان بشریت را بشناسیم و بدتر از صهیونیست‌ها، حامیان آمریکایی، انگلیسی و فرانسوی آنان است که برای صهیونیست‌ها قطعنامه صادر می‌کنند. بازی‌های سیاسی را انجام می‌دهند، فضای روانی برایشان فراهم می‌کنند و تجهیزات نظامی و کمک‌های مالی را برای اشغالگران می‌فرستند.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به انتخابات پیش رو، گفت: انسجام ملی در گرو مشارکت بالا در انتخابات است و باعث اقتدار ملی می‌شود و رهبر انقلاب هم راهکار این موضوع را بیان کردند. یکی از ارکان مشارکت بالا، گروه‌ها و احزاب و فعالان سیاسی است و ما باید همه همّ خود را بگذاریم تا یک مشارکت بالا در کشور به وقوع بپیوندد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: دولت باید خوش‌بینی مردم را به معیشت بهبود بخشد و امیدواریم علی‌رغم تلاش‌هایی که انجام می‌دهند، تلاش کنند کارها به نتیجه برسد و خوش‌بینی و امید را در مردم افزایش دهد. راه پیشرفت کشور و حل انتقادات‌ها و اعتراض‌ها از مسیر قانونمند و انتخابات است.

وی در ادامه گفت: البته انسجام و وحدت بین گروه‌های هم‌فکر در موقعیت بحث مشارکت در انتخابات بسیار مؤثر است، غنابخشی و عمق‌بخشی به فضای سیاسی و قابل پیش‌بینی شدن آینده سیاسی هر جامعه به فعالیت احزاب و گروه‌های جامعه بستگی دارد.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز افزود: امروز جریان تشکل‌ها و گروه‌های سیاسی سامان درستی ندارند، ما تعریف درستی از جایگاه احزاب بیان نکرده‌ایم. وظیفه رسانه ملی و دیگر رسانه‌ها و خانواده بزرگ ارتباطات هم در این زمینه برای ایجاد همبستگی زیاد است.

وی افزود: وزارت کشور و شورای نگهبان هم در ایجاد فضای مثبت برای مشارکت نقش مهمی ایفا می‌کنند و می‌توانند با رعایت جوانب و حفظ قوانین، زمینه مشارکت را به خوبی فراهم کنند.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در ادامه، گفت: مردم هم، آگاه باشند که راه پیشرفت و تعالی کشور چه حل مسائل چه به نتیجه رسیدن نقدها و چه اعتراض‌ها از مسیر انتخابات است و مسائل از همین طریق حل می‌شود، این راهی است که در کشور ما از گذشته وجود داشته و باید به آن تکیه کرد.

پورمحمدی تأکید کرد: مجلس آینده باید در حوزه قانون‌گذاری احزاب بیشتر از گذشته عملکرد جدی داشته باشد تا در عرصه اجرایی هم به نتایج مثبتی در زمینه فعالیت احزاب سیاسی برسیم‌.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.