حمایت تمام قد 2 کشور از فلسطین/ درخواست مهم درباره غزه

 شبکه الجزیره گزارش داد، «هاکان فیدان» وزیر امور خارجه ترکیه در این نشست تاکید کرد: تعیین شرط برای ورود کمک‌ها به غزه ناقض قوانین بین‌المللی و هنجارهای بشردوستانه است.

وی افزود: ترکیه معتقد است که راه درست با توقف خشونت و رساندن کمک به نوار غزه آغاز می شود. باید مکانیزمی برای تایید تعهد طرف‌های مختلف برای دستیابی به صلح فراگیر وجود داشته باشد.

«فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان نیز در این نشست تاکید کرد: عملیات نظامی اسرائیل پیامدهای نامطلوبی برای ثبات منطقه ای و بین المللی دارد.

درخواست فوری گوترش درباره غزه/ کابوس کودکان باید تمام شود!

وی افزود: حمله به غیرنظامیان را رد می‌کنیم و جهان باید اسرائیل را ملزم به احترام به قانون انسانی بین المللی کند.

بن فرحان همچنین گفت: بر مخالفت خود با کوچاندن فلسطینی‌ها توسط اسرائیل تاکید می‌کنیم. باید گذرگاه‌های امن برای غزه ایجاد شود و خواهان فشار بر اسرائیل برای رفع محاصره غزه هستیم. ما همچنین خواهان گشایش گذرگاهها برای ورود کمک‌ها به غزه هستیم.

وی ادامه داد: فوری‌ترین اولویت، توقف هرچه سریع‌تر تنش نظامی در غزه است. از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که به اسرائیل برای رفع محاصره و توقف عملیات نظامی که پیامدهای نامطلوبی برای صلح و ثبات منطقه‌ای و بین المللی دارد، فشار بیاورد.

«شیخ مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولیعهد کویت، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، «شارل میشل» رئیس شورای اروپایی، «عبدالفتاح السیسی» و «سیریل رامافوسا» روسای جمهور مصر و آفریقای جنوبی، «عبدالله دوم‌» شاه اردن و «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این کنفرانس سخنرانی و بر رفع محاصره غزه و توقف کشتار غیر نظامیان تاکید کردند.

وزارت بهداشت فلسطین در تازه ترین آمار، شمار شهدای حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه را تاکنون چهار هزار و ۳۸۵ نفر اعلام کرد که یک هزار و ۷۵۶ نفر از آنها کودک و ۹۷۶ نفر زن هستند.

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار زخمی ها هم به ۱۳ هزار و ۵۶۱ نفر رسیده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.