سفیر روسیه: آمریکا برای شکست خود به دنبال مقصر می گردد

خبرگزاری تاس گزارش داد، آناتولی آنتونوف در واکنش به گزارش رسانه‌ها درباره این ادعا اظهار داشت: ما از چنین سندی اطلاع نداریم. با این حال همانطور که در غرب می‌گویند، این «به احتمال زیاد» بخشی از مجموعه حدس و گمان‌های آشکار، شایعات بی‌اساس و بروز روس‌هراسی است.

رویترز پیشتر گزارش داده بود که ایالات متحده در یک ارزیابی اطلاعاتی که به بیش از ۱۰۰ کشور ارسال کرده، مدعی شده که مسکو در تلاش است تا «اعتماد عمومی به یکپارچگی انتخابات دموکراتیک در سراسر جهان را از بین ببرد.»

سفیر مسکو در واشنگتن با بیان اینکه «واشنگتن با سیاست‌های بی ملاحظه خود، روابط این دو کشور را به بن بست کشانده است»، گفت: ما از این کنایه‌ها تعجب نمی‌کنیم. آن‌ها ریشه در ضعف دولت [آمریکا] در کارآمدی روش‌ها برای حل مشکلات هم در داخل [کشورشان] و هم در عرصه بین‌المللی دارد.

فوری/ حمله به گروه خبری ایران در جنوب لبنان/ صداوسیما بیانیه داد

این دیپلمات روس ادامه داد: آن‌ها [مقام‌های آمریکایی] نمی‌توانند با این واقعیت کنار بیایند که به اهداف اعلام شده خود نمی‌رسند و موقعیت خود را به عنوان هژمونی جهانی (ابرقدرت) از دست می‌دهند. بنابراین به دنبال کسی برای مقصر دانستن هستند و در سال‌های اخیر این نقش را برای روسیه در نظر گرفته‌اند.

آناتونوف پیشتر نیز در واکنش به اعلام اوکراین مبنی بر اینکه برای نخستین بار از موشک‌های دوربرد «اتکمز» استفاده کرده است، گفته بود: این اقدام که به عمد از عموم پنهان شده بود، عواقبی جدی به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه ایالات متحده به تلاش برای درگیری مستقیم بین ناتو و روسیه ادامه می‌دهد، گفته بود: واشنگتن به طور مداوم سیاست محدود کردن روابط دو جانبه را دنبال می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.