ادعای اکسیوس درباره ارسال خمپاره‌های تخصیص داده شده به اوکراین از سوی آمریکا به اسرائیل

سه مقام صهیونیستی به پایگاه خبری اکسیوس اطلاع دادند که پنتاگون قصد دارد تا ده‌ها هزار خمپاره ۱۵۵ میلی‌متری از ذخایر اضطراری که ماه‌ها پیش به اوکراین تخصیص داشته شده بود را به رژیم صهیونیستی بدهد.

مقامات صهیونیستی اعلام کرده‌اند که ارتش و وزارت دفاع این رژیم از همتایان آمریکایی خود خواسته‌اند تا فورا خمپاره‌هایی را برای حمله زمینی‌شان به غزه به آن‌ها بدهد.

جزئیات کمک های بشردوستانه پاکستان به غزه

مقامات آمریکایی نیز عنوان کرده‌اند که می‌خواهند خمپاره‌های تخصیص داده شده به اوکراین را که هیچ تاثیر فوری بر روی توانایی اوکراین در نبرد با روسیه ندارند را برای رژیم صهیونیستی ارسال کنند.

مقامات صهیونیستی گفتند که آن‌ها پیش‌تر به یائیر لاپید، نخست‌وزیر وقت و بنی گانتس، وزیر جنگ وقت این رژیم گفته بودند که هیچ سناریو آنی وجود ندارد که در آن نیاز فوری به ذخایر خمپاره پیدا کنند اما همه چیز در تاریخ ۷ اکتبر (روز آغاز عملیات طوفان‌الاقصی) تغییر کرده است.

مهمات تخصیص داده شده به اوکراین بخشی از ذخایر تسلیحاتی آمریکا است که مطابق با توافق میان واشنگتن و تل‌آویو در اراضی اشغالی نگهداری می‌شوند. تنها کارمندان نظامی آمریکا به انبار این تسلیحات دسترسی دارند اما مطابق با توافق میان آمریکا و رژیم صهیونیستی، این رژیم می‌تواند با موافقت واشنگتن در زمان وقوع سناریوی جنگی از این تسلیحات استفاده کند.

رژیم صهیونیستی در جنگ خود با لبنان در ۲۰۰۶ و در زمان درگیری در غزه در سال ۲۰۱۴ به این تسلیحات دسترسی یافته بود.

پس از عملیات طوفان‌الاقصی، ارتش رژیم صهیونیستی ارزیابی اولیه خود از تسلیحات مورد نیاز را به پنتاگون ارائه کرد.

به گفته مقامات صهیونیستی یکی از این درخواست‌ها دسترسی به ده‌ها هزار خمپاره ۱۵۵ میلی‌متری بوده است تا ذخایر اضطراری آمریکا در اراضی اشغالی را پر کنند.

به گفته این مقامات، آمریکا با درخواست این رژیم موافقت کرده و تا هفته‌های آتی آن‌ها را به دست تل‌آویو خواهد رساند.

یک مقام نظامی آمریکایی به اکسیوس گفت که جزئیات سلاح‌هایی که به اراضی اشغالی ارسال می‌شوند را افشا نخواهد کرد.

در درگیری حماس و رژیم صهیونیستی حدود ۳۰۰۰ فلسطینی در نوار غزه که تحت محاصره کامل قرار دارد، به شهادت رسیده‌اند. بیش از ۱۰۰۰ صهیونیست نیز کشته شده‌اند.

علاوه بر آن هزاران فلسطینی و صهیونیست زخمی شده‌اند که تعدادی از آنها تابعیت خارجی دارند. هم چنین تعداد نامشخصی از صهیونیست‌ها هم که گمان می‌رود صدها تن باشند، به اسارات مقاومت فلسطین درآمده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.