آمریکا به شهروندانش هشدار داد/ به لبنان نروید

در این بیانیه آمده است: به دلیل وضعیت امنیتی غیرقابل پیش‌بینی لبنان و تبادل حملات موشکی و توپخانه‌ای میان اسرائیل و حزب‌الله و دیگر گروه‌های مسلح به لبنان سفر نکنید. به دلیل تنش‌ها و درگیری مسلحانه و جنایت و ربودن و توانایی محدود سفارت آمریکا در بیروت برای حمایت از شهروندان آمریکایی بهتر است به این کشور سفر نکنید.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه اعلام کرد: برخی گروه‌ها برای حملات احتمالی در لبنان برنامه‌ریزی می‌کنند. این گروه‌ها احتمالا بدون هشدار قبلی مراکز توریستی، حمل و نقل، بازارها و مراکز دولتی محلی را هدف قرار می‌دهند. دولت لبنان نمی‌تواند حمایت از شهروندان آمریکایی را در برابر اقدامات خشونت آمیز غافلگیر کننده تضمین کند. به دنبال درگیری‌های اخیر میان اسرائیل و غزه تظاهرات گسترده‌ای رخ داد. شهروندان آمریکایی باید از نزدیک شدن به محل اعتراضات خودداری کنند. تهدیدی که کارمندان دولت آمریکا در بیروت در معرض آن قرار می‌گیرند، خطرناک است. در نتیجه باید در سایه تدابیر امنیتی شدید به فعالیتشان ادامه بدهند.

هشدار اسرائیل به شهروندانش: به کشورهای هم مرز با ایران سفر نکنید

همزمان با افزایش تجاوزات رژیم صهیونیستی به مناطق مرزی با لبنان، حزب‌الله نیز حملات خود را به این رژیم تشدید کرده است. تنش‌ها در مرزهای لبنان و اراضی اشغالی به دنبال عملیات طوفان الاقصی رخ داد. گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس ۱۲ روز پیش این عملیات را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.