3 روز عزای عمومی در این کشور اعلام شد

در بیانیه سخنگوی دولت آمده است: در حالی که تلاش‌های خوبی از سراسر جهان برای برقراری آتش‌بس در سرزمین‌های اشغالی فلسطین و امدادرسانی به مردم مصیبت‌دیده فلسطین و کاهش حملات وحشیانه نیروهای اشغالگر صهیونیستی انجام می‌شود، اخباری مبنی بر استمرار حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به مردم غزه منتشر می‌شود که از ویژگی های یک جنایت جنگی کامل برخوردار است و اینکه این نیروهای اشغالگر مرتکب یک قتل عام فوق العاده تحقیرآمیز هستند.

العوادی اضافه کرد: رژیم اشغالگر صهیونیستی با بمباران بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه اشغالی که باعث شهادت صدها کودک، زن، بیماران و مجروحان شد تمام تعهدات اخلاقی و انسانی را زیر پا گذاشت.

واکنش فوری ایران به حمله وحشیانه اسرائیل به بیمارستان غزه

وی افزود: بنابراین، صهیونیست ها در تجاوز شرم آور گذشته خود در قتل عام از قانا، صبرا و شاتیلا تا جنایت فجیع کنونی خود بسیار پیش رفته اند و از همه حدود و خطوط قرمز عبور کرده اند.

سخنگوی دولت عراق ادامه داد: بار مسئولیت بر دوش جامعه بین المللی و هر ناظری که این تخلفات را از سوی صهیونیست ها می بیند بالا رفته است و از همه جهان می خواهیم که برای متوقف ساختن ماشین مرگ رژیم اسرائیل که غیرنظامیان را هدف قرار می دهد و در این توهم است که با این کار مساله فلسطین را از بین می برد، اقداماتی فراتر از محکومیت و نکوهش انجام دهند.

وی افزود: ما همچنین از برادران عرب، کشورهای دوست و آزاده جهان می‌خواهیم که با صدور قطعنامه‌ای عاجل و فوری از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد برای توقف این تجاوز زشت و آشکار، موضع واحدی اتخاذ کنند.

اسرائیل در غزه سیل خون به راه انداخت/ ۸۰۰ نفر یکجا شهید شدند + تصاویر دلخراش

العوادی در ادامه این بیانیه آورده است: ما در این روز غم انگیز فرصتی می یابیم تا موضع ثابت و اصولی عراق در مورد حق مردم فلسطین برای برخورداری از زندگی آزاد و با عزت در سرزمین و خاک ملی خود را تکرار کنیم و از دست یابی به این حق که با گذشت زمان از بین نمی رود و تنها تثبیت تر خواهد شد، عقب نشینی نخواهیم کرد.

ساعاتی پیش، وزارت بهداشت فلسطین از بمباران بیمارستان «المعمدانی» در غزه و شهادت حدود ۵۰۰ نفر خبر داد. این وزارت‌خانه پیش از این هشدار داده بود که بیمارستان‌های غزه به سبب قطعی برق و اتمام سوخت عملا در آستانه تعطیلی و فروپاشی قرار دارند.

بر همین اساس محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرد. جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) هم اعلام کرد که این جنایت یک نسل‌کشی است.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی‌نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

دقایق هولناک حمله دوم اسرائیل به امدادگران بیمارستان غزه + فیلم

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.