علم الهدی: دیگر هیچ کدام از کشورهای اسلامی جرات عادی‌سازی روابط با اسرائیل را ندارند

سید احمد علم‌الهدی ظهر امروز ۲۱ مهر در خطبه‌های عبادی-سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی(ع) با بیان اینکه امروز ما در مقابل تهاجم صهیونیست و استکبار جهانی قرار گرفتیم و فلسطین خاکریز اول است، اظهار کرد: این تهاجم تمام اسلام و مسلمین را مورد هدف قرار داده است. بهره‌گیری از امداد الهی دو شرط دارد؛ یکی مقاومت و دیگری تقوا. در عملیات طوفان‌الاقصی هر دوی این شروط وجود دارد. در این عملیات رزمندگان برای براندازی دشمن قهرمانانه قیام کردند، به طوریکه تمام امکانات دشمن فروریخت‌.

وی با بیان اینکه انگیزه رزمندگان مقاومت در طوفان‌الاقصی جنایات صهیونیست‌ها در چند ماه اخیر بود، افزود: اسرائیلی‌ها ۷۵ سال انواع جنایات را انجام دادند، اما در دو، سه ماه اخیر دست به جنایات بی‌سابقه‌ای زدند؛ اولا به مسجد الاقصی حمله کردند، یعنی در حالیکه تا الآن مردم و نسل فلسطینی مورد هدف تهاجمات صهیونیست‌ها قرار داشت، اخیرا دشمن به خدا جسارت کرد و زائران خدا در مسجد را مورد حمله وحشیانه قرار داد. 

هشدار به اسرائیل از تریبون نماز جمعه/ سیلی سخت خواهید خورد اگر..

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی اضافه کرد: همچنین بیش از پنج هزار اسیر فلسطینی در زندان‌های اسرائیل گرفتار بودند و اخیرا چندین تن از آنان در زندان سرطان گرفتند و درمان نشدند و جان دادند. لذا رزمندگان قهرمان مقاومت دیگر نتوانستند تحمل کنند و با کمال قدرت این عملیات را آغاز کردند و دشمن در حملات نخست، تمام زیرساخت‌های خود را فروریخته دید.

علم‌الهدی با بیان اینکه طوفان‌الاقصی یک عملیات نیست، بلکه یک جنگ ترکیبی است‌، عنوان کرد: این جنگ از زمین، هوا و دریا و در قالب‌های چریکی، کلاسیک، تبلیغاتی و اطلاعاتی شروع شده و ادامه دارد. عجیب است صهیونیست‌هایی که توان اطلاعاتی خود را در دنیا پیشرفته‌ترین می‌دیدند، نتوانستند این جنگ گسترده را پیش‌بینی کنند. 

وی با بیان اینکه امروز رزمندگان فلسطینی از غزه تا کرانه باختری فقط ۱۰ کیلومتر فاصله دارند، ادامه داد: اگر رزمندگان از غزه به کرانه باختری برسند و این دو منطقه در نبرد علیه صهیونیست با یکدیگر هماهنگ شوند، دیگر اسرائیل سقوط کرده است‌. 

امام جمعه مشهد بیان کرد: در همان زمانی که رزمندگان موشک‌ها را پرتاب می‌کردند، نیروی زمینی وارد شهرک‌های صهیونیستی شد و در همان زمان تهاجم‌های سایبری به امکانات اسرائیل، تجهیزات رژیم را از کار انداخت و همزمان فلسطینی‌ها تمام جریانات اطلاعاتی اسرائیل را نیز کور کردند. یعنی این جنگ در تمام ابعاد به شکلی مقتدرانه و هنرمندانه آغاز شد و به پیش رفت.

علم‌الهدی با بیان اینکه طوفان‌الاقصی محاسبات آمریکا و اسرائیل را به هم ریخت، گفت: این‌ها می‌خواستند مسجدالاقصی را به عنوان قبله اول مسلمانان خراب کنند و یک معبد یهودی به جای آن بسازند. اما اکنون ناامید شده‌اند. محاسبه دیگری که آمریکا و اسرائیل داشتند، این بود که در بین جریانات مقاومت اختلاف بیاندازند، اما این جریانات در اتاق جنگ مشترک وحدت‌السادات با هم یکی شدند و این عملیات را برنامه‌ریزی کردند و دشمن با تمام دستگاه‌های اطلاعاتی خود از این وحدت بی‌خبر بود.

وی اضافه کرد: محاسبه دیگر آمریکا و اسرائیل، تحقق طرح آمریکایی ابراهیم بود تا برای اسرائیل یک تضمین امنیتی ایجاد کند و تمام کشورهای منطقه با اسرائیل عادی‌سازی روابط کنند. برخی دولت‌های خدانشناس بی‌دین مانند بحرین و امارات این کار را کردند و آمریکا در حال به حرکت درآوردن عربستان نیز به این سمت بود، زیرا اگر عربستان روابط خود را با اسرائیل عادی‌ می‌کرد، بقیه کشورهای منطقه نیز دست به این کار می‌زدند.

امام جمعه مشهد ادامه داد: آمریکا می‌خواست از این طریق، مانع از هر خطری برای اسرائیل شود، زیرا فکر می‌کردند اگر خطری اسرائیل را تهدید کند، از سمت کشورهای منطقه است و هرگز گمان نمی‌کردند فلسطینی‌هایی که ۷۵ سال سرکوب شده‌اند، چنین جنگی را علیه اسرائیل راه بیاندازند. اکنون اما رویای تحقق طرح ابراهیم بر باد رفته و دیگر هیچ کشور اسلامی جرات ندارد با اسرائیل عادی‌سازی روابط کند و حتی عربستان هم از این خیال درآمد. 

علم‌الهدی با بیان اینکه بهترین تحلیل در مورد طوفان‌الاقصی را رهبر انقلاب داشتند، اظهار کرد: همان طور که ایشان فرمودند، امروز نه اسرائیل و نه مقاومت دیگر هیچ کدام مانند قبل نیستند. اکنون اسرائیل ضعیف و رو به زوال است‌، در حالیکه مقاومت یک جوان تازه‌نفس می‌باشد که دشمن را براندازی خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه فلسطین خط مقدم مبارزه دشمن با اسلام است، عنوان کرد: ما نمی‌توانیم در برابر فداکاری‌های فلسطینی‌ها بی‌تفاوت باشیم. امیدوارم خداوند این توفیق را به شما مردم و دستگاه‌های حکومتی بدهد که با تمام قدرت به مردم غزه کمک و مشکلات این مردم را با تمام امکانات حل کنید. باید به هر قیمتی و با چنگ و دندان مردم فلسطین را از این ستم نجات داد و مشکلات آنان را حل کرد. این حرکتی که رئیس‌جمهور انجام دادند و با هدف ایجاد یک حرکت جمعی، با روسای جمهور کشورهای اسلامی تماس گرفتند، موضع‌گیری بسیار ارزشمندی است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.