ادعای جدید آمریکا علیه حماس!

آنتونی بلینکن وزیر خارجه دولت جو بایدن که در سرزمین های اشغالی به سر می برد، روز پنجشنبه ادعا کرد: "در مورد وضعیت بشردوستانه در غزه، باید ابتدا به موضوع اساسی که شرایط را پیچیده می‌کند، توجه کنیم. حماس همچنان از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می کند. غیرنظامیان به هیچ وجه نباید به عنوان اهداف عملیات نظامی استفاده شوند. آنها هدف عملیات اسرائیل نیستند."

این در حالی است که هزاران غیرنظامی در هر دو طرف درگیری کشته شده اند و برج های مسکونی در غزه در چند روز گذشته در حملات هوایی اسرائیل با خاک یکسان شده است.

سفر مقامات آمریکا و اروپا به اسرائیل/ رایزنی‌های سیاسی آغاز شد

بلینکن در گفتگوی خود با نتانیاهو در اوایل روز، راههایی را برای رسیدگی به نیازهای بشردوستانه مردم غزه و امکان عبور امن برای غیرنظامیانی که می‌خواهند غزه را ترک کنند، پوشش دادند.

 جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی برابر با ۱۱ اکتبر ۲۰۲۳ و ۱۹ مهرماه جاری در نشستی با روسای جوامع یهودیان در آمریکا درباره تحولات در سرزمین های اشغالی فلسطین بدون اشاره به جنایات رژیم اسرائیل گفت: "حماس مرتکب جنایات وحشیانه شده و اسرائیل را مقصر می‌داند که غیرقابل باور است. فکر نمی کردم هیچ وقت چنین تصاویری ببینم."

این در حالی است که حملات رژیم صهیونیستی علیه حماس ادامه دارد و یک جراح فلسطینی - اسرائیلی در مصاحبه با شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرد که بین ۳۰ تا ۴۰ درصد از کسانی که بر اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی زخمی می‌شوند، کودکان هستند.

به گزارش ایرنا، «غصان ابوسیتاح» جراح فلسطینی - اسرائیلی در مصاحبه‌ای از بیمارستانی در غزه، گفت: اکثر زخمی‌ها کسانی هستند که زیر آوار منازل خودشان مانده‌اند.

وی افزود: کودکان و دیگر بیماران با زخم‌های ناشی از انفجار ترکش و یا ماندن زیر آوار منازلشان به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

این پزشک اضافه کرد: کودکان آسیب دیده در حملات نیاز به جراحی متعددی دارند. این چیزی است که درباره کودکان در جنگ‌های پیشین غزه و یا در کودکان سوریه، یمن و یا هر جای دیگری که کودکان زخمی می‌شوند مشاهده کرده‌ایم.

از سوی دیگر وزارت بهداشت فلسطین پنجشنبه شب اعلام کرد، شمار کودکان فلسطینی که از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه شهید شده‌اند، به ۵۰۰ نفر رسیده است.

بر اساس این گزارش، تاکنون یک هزار و ۵۳۷ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به غزه شهید و ۶ هزار و ۶۱۲ نفر نیز زخمی شدند.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

رژیم صهیونیستی که در میدان نبرد با مقاومت فلسطین غافلگیر شده و شکست مفتضحانه‌ای را طی چند روز گذشته متحمل شده با اقدامی غیر انسانی تمام گذرگاه‌های غزه را بسته تا مقاومت فلسطین را ناگزیر به توقف عملیات دلاورانه «طوفان الاقصی» کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.