شرایط در اضطراری غزه/ سازمان ملل هشدار داد
معاون شرایط اضطراری «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل متحد امروز -پنجشنبه- گفت که وضعیت انسانی در غزه «وخیم» است، زیرا مواد غذایی و آب محدود بوده و «به سرعت تمام می‌شود».
به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌‌ان، «رایان لندر» معاون شرایط اضطراری «برنامه جهانی غذا» وابسته به سازمان ملل متحد امروز -پنجشنبه- گفت که وضعیت انسانی در غزه «وخیم» است، زیرا مواد غذایی و آب محدود بوده و «به سرعت تمام می‌شود».

اعتراف ارتش اسرائیل: ۴ هزار تن بمب بر سر غزه ریختیم

لندر هشدار داد که این آژانس سازمان ملل در محل حاضر بوده و «در حال پاسخگویی است».

وی ادامه داد: «ما به هزاران نفری که به دنبال سرپناه در مدارس و جاهای دیگر بوده‌اند، غذا می‌دهیم. اما این خایر خیلی زود تمام می‌شود».

لندر افزود: «ما به نوار غزه که بسته شده است، دسترسی نداریم. ما به دنبال اطمینان از این هستیم که بتوانیم ابزاری برای ارائه به این افراد در حین پیشرفت بحران داشته باشیم».

وی همچنین گفت که برنامه جهانی غذا «بسیار نگران» چگونگی تحولات جاری است، به ویژه اگر به وضعیت انسانی رسیدگی نشود.

این مقام سازمان ملل ادامه داد: «شرایط افرادی که به دنبال سرپناه و در تلاش برای بقا هستند، با گذشت زمان بدتر و بدتر می شوند و من فکر می‌کنم نگرانی ما این است که تا زمانی که قادر به دسترسی به آنها نباشیم، شرایط جمعیت غیرنظامی هم از نظر داشتن غذا و آب برای زنده ماندن و سایر خدمات حتی سرپناهی بالای سرشان، بدتر خواهد شد».

لندر گفت که برنامه جهانی غذا از طرف‌ها می‌خواهد «به قوانین بشردوستانه بین‌المللی پایبند باشند تا اجازه دهند این تدارکات به جوامعی که نیاز دارند ارسال شود».

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.