واکنش گوترش به مواضع افراطی مقامات اسراییلی

دبیرکل سازمان ملل گفت: ما همواره با مواضع افراطی مقامات اسراییلی مخالفت نموده‌ایم و معتقدیم از طریق  به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی، امیدواریم بتوانیم به این مشکلات خاتمه دهیم.        

آنتونیو گوترش در گفت‌وگوی تلفنی با حسین امیرعبداللهیان، وزیر خارجه کشورمان گفت: شاید هیچ کسی بیشتر از ما از قضایای پیش آمده در غزه ناراحت نمی‌باشد زیرا صدها تن از کارمندان سازمان ملل در این شهر در شرایط بسیار نامناسبی میباشند و تاکنون تعدادی از آنها هم کشته شده اند و در این شرایط به حفاظت از اهالی غزه می پردازند. 

موضع گیری جدید روسیه درباره تنش میان اسرائیل و فلسطین

گوترش افزود: عده کثیری از اهالی غزه در مدارس متعلق به سازمان ملل متحد در این شهر پناه داده شده اند. از وخامت اوضاع در غزه آگاهی داریم و در حال تلاش هستیم که از طریق رایزنی با کشورهای دیگر از شدت یافتن بمبارانها و درگیری ها جلو گیری کنیم زیرا هر لحظه بیم آن می رود که تشدید این وضعیت موجب بروز فاجعه ای در غزه شود.    

دبیرکل سازمان ملل گفت: ما همواره با مواضع افراطی مقامات اسراییلی مخالفت نموده ایم و معتقدیم از طریق  به رسمیت شناختن حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی ، امیدواریم  بتوانیم به این مشکلات خاتمه دهیم.          

گوترش گفت: بطور گسترده در حال رایزنی هستیم تا از سرایت آتش جنگ به دیگر مناطق جلوگیری نماییم.     

                  

وی ضمن قدردانی از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ارسال آب، غذا و دارو - با هماهنگی صلیب سرخ جهانی و سازمان ملل - به غزه اظهار نگرانی نمود که باتوجه به پایان یافتن سوخت نیروگاههای برق در غزه خطر وقوع فاجعه ای در غزه بیش از بیش محتمل می باشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.