نشست اضطراری اتحادیه عرب درباره جنایت اسرائیل در غزه

مهند العکلوک، نماینده دائم فلسطین در اتحادیه عرب در گفت وگو با روسیاالیوم اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی فردا چهارشنبه نشستی درخصوص تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه برگزار می‌کنند.

وی اضافه کرد که درخواست برگزاری نشست فوق العاده را در نزدیک ترین زمان ممکن در راستای تحرکات سیاسی در سطح عربی و جهانی به منظور توقف تجاوزهای رژیم صهیونیستی و حمایت بین المللی از ملت فلسطین و تحقق صلح و امنیت به شورای اتحادیه عرب ارائه کردیم.

حمله اسرائیل به رسانه ایرانی / بمباران دفتر شبکه العالم در غزه

بر اثر حملات نظامیان صهیونیستی به نوار غزه و کرانه باختری تا این لحظه ۷۸۸ نفر کشته و ۴ هزار و ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

با آغاز چهارمین روز از عملیات «طوفان الأقصی»، ارتش صهیونیستی مدعی شد که کنترل کامل منطقه «غلاف غزه» را به دست گرفته است.

ارتش صهیونیستی صبح امروز (سه‌شنبه ۱۰ اکتبر) در بیانیه‌ای مدعی شد که منطقه غلاف غزه شاهد حضور فلسطینیان نیست و هیچ نشانه‌ای از وجود تونل‌های زیرزمینی از این منطقه به داخل غزه وجود ندارد.

نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با ۷ اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، ۵ هزار راکت به سمت مواضع صهیونیست‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.