جزئیات لغو پرواز ایرلاین‌ها به تل‌آویو

آغاز حملات غافلگیرانه جبهه مقاومت فلسطین تحت عنوان «طوفان الاقصی» به شهرهای مختلف در سرزمین های اشغالی موجب لغو گسترده پروازهای بین‌المللی به مقصد «تل‌آویو» شد، موضوعی که می‌تواند آثار روانی و اقتصادی بلندمدتی برای این رژیم به همراه داشته باشد.

فرانس پرس گزارش کرد که تابلوی پروازهای ورودی فرودگاه بن گوریون تل آویو نشان می‌دهد که شرکت‌های هواپیمایی بزرگ جهان از جمله ایرفرانس، لوفت هانزا، امارات، رایان ایر، ایگان ایرلاینز، ایر ایندیا، ایرکانادا و البته بسیاری از ایرلاین‌های آمریکایی همچون یونایتد ایرلاینز، دلتا و امریکن ایرلاین تمام پروازهای خود به مقصد این فرودگاه را به حالت تعلیق درآورده‌اند.

ترس لندن از تحرکات هواداران فلسطین در انگلیس/دیدار وزیر خارجه انگلیس با سفیر تل‌آویو

تصاویر منتشر شده در رسانه‌ها که تجمع شمار زیادی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی در فرودگاه‌های این کشور را در حالی که مستاصل هستند و پروازی برای خروج آنان وجود ندارد را نشان می‌دهد نیز موید این خبر است.

تصمیم خطوط هوایی بین المللی برای لغو پروازها به سمت تل‌آویو، پس از آن اتخاذ شد که نیروهای مقاومت فلسطین در یک عملیات همه جانبه و غافلگیرانه تحت عنوان «طوفان الاقصی» وارد سرزمین‌های اشغالی شدند؛ این عملیات با پشتیبانی حملات موشکی و راکتی مقاومت به سوی اراضی اشغالی ادامه پیدا کرد و با وارد شدن به سومین روز از آغاز این حملات، هنوز چشم‌اندازی از آتش‌بس و پایان درگیری‌ها مشاهده نمی‌شود.

در جریان این عملیات بی سابقه تاکنون دهها مقر نظامی در شهرهای مختلف منهدم و صدهها نفر از صهیونیست‌ها از جمله چندین فرمانده ارشد به هلاکت رسیدند یا مجروح و اسیر شدند.

نکته قابل توجه این است که لغو پروازهای بین المللی به اسراییل ضمن آن که آثار سوء اعتباری و اقتصادی گسترده‌ای برای این رژیم دارد تبعات روانی بسیار شکننده‌ای نیز بر ساکنان اراضی اشغالی به همراه خواهد داشت.

امروز ارزش واحد پول این کشور شکیل به پایین‌ترین حد خود در طول بیش از هشت سال گذشته رسید؛ از سوی دیگر بانک مرکزی این رژیم ناچار شد برای متعادل کردن بازار، ۳۰ میلیارد دلار ارز به بازار تزرق کند. ارتباطات گسترده اقتصادی رژیم صهیونیستی با بازارهای جهانی و حضور صدها شرکت بین‌المللی در قطب‌های فناوری اسرائیل موجب می‌شود که اثرات منفی این حملات و لغو پروازها به خوبی در تمام عرصه‌های اقتصادی احساس شود، به ویژه که لغو پروازها احساسی از محاصره و گیرافتادن در یک زندان را برای ساکنان سرزمین‌های اشغالی تداعی می‌کند. همان زندانی که رژیم اشغالگر قدس ۱۶ سال به ۲ میلیون ساکن مظلوم غزه تحمیل کرد ونتیجه آن چیزی جز خشم فروخورده پیر و جوان و کودک فلسطینی نبود.

ادامه درگیری‌ها و حملات موشکی نیروهای مقاومت فلسطین و به تبع آن ناامنی آسمان و زمین اسرائیل برای رژیمی که در تمام ۷۵ سال اشغال فلسطین تلاش کرده که نمایشی از فضای امن را برای جهانیان ارایه کند، آثار منفی مخربی بر روی افکار عمومی جهان خواهد گذاشت. حال این رژیم ناچار است هزینه بیشتری برای ادامه این نمایش پوچ امنیت نمایی که با هدف جذب یهودیان از سراسر جهان و قبولاندن آرمان پوشالی صهیون انجام داده، بپردازد. این رژیم شاید بتواند برای مدت کوتاهی چهره ساختگی این رژیم را بزک کند اما آنچه روشن است، ناامنی خانه عنکبوت بار دیگر بر همگان نمایان شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.