ترکیه باز هم به عراق حمله کرد

یک منبع امنیتی از حمله هوایی بالگردهای ارتش ترکیه به دامنه‌های ارتفاعات متین در شمال استان دهوک در اقلیم کردستان عراق خبر داد.

این منبع امنیتی که به نام آن اشاره ای نشده است امروز در گفت و گو با خبرگزاری شفق نیوز اظهار داشت: دو بالگرد ارتش ترکیه به مناطق «سوری سکیری» و «وادی رشافة» در شمال منطقه العمادیه آتش گشودند.

به گفته وی حملات بالگردهای ارتش ترکیه به مناطق یاد شده با هدف از بین بردن مواضع گروه کارگران کردستان عراق انجام شده است.

آخرین تحولات منطقه و وضعیت فلسطین محور گفت و گوی امیرعبداللهیان با وزیر خارجه عمان

وی بدون اشاره به تلفات و خسارات ناشی از این حملات افزود: این حملات در واکنش به افزایش درگیری های مسلحانه بین نیروهای ترکیه و عناصر گروه کارگران کردستان عراق انجام شد.

به نوشته شفق نیوز این منطقه بیش از سه ماه است که شاهد افزایش درگیری‌های مسلحانه بین دو طرف بوده است. نیروهای ارتش ترکیه در این مدت به شدت در تلاش برای پاکسازی منطقه از وجود اعضای حزب کارگران کردستان عراق و ایجاد پایگاه‌های نظامی در مناطق استراتژیک در داخل رشته کوه های متین بوده اند.

پیشتر وزارت دفاع ترکیه روز یکشنبه هفته گذشته از حمله هوایی به مواضع حزب کارگران کردستان موسوم به پ. ک. ک و تخریب ۲۰ مقر این گروه در شمال عراق خبر داد و اعلام کرد که این اقدام در پی عملیات تروریستی نزدیک وزارت کشور در آنکارا صورت گرفت.

گروه «پ. ک. ک» در بیانیه‌ای اعلام کرد که عملیات تروریستی که چند روز قبل در نزدیکی وزارت کشور ترکیه در آنکارا انجام شد کار این گروه بوده است.

یاشار گولار وزیر دفاع ترکیه پیشتر اعلام کرده بود که همه تاسیسات متعلق به پ. ک. ک در سوریه و عراق اهداف مشروع این کشور محسوب می‌شوند.

پ. ک. ک که از سوی ترکیه، آمریکا و اتحادیه اروپا به عنوان یک گروه تروریستی شناخته شده طی حدود چهار دهه گذشته به صورت مسلحانه علیه دولت مرکزی آنکارا می‌جنگد.

درگیری‌های مسلحانه ترکیه و گروه کارگران کردستان تاکنون بیش از ۴۰ هزار کشته برجای گذاشته است.

بغداد بارها حملات هوایی ترکیه در شمال عراق را محکوم کرده و «عبداللطیف رشید» رئیس جمهور عراق پیشتر در مصاحبه‌ای که با شبکه ۶۹۴ این کشور انجام داد، گفت که بغداد امیدوار است برای حل این مشکل با آنکارا به توافق برسد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.