تعلیق کمک‌های اتحادیه اروپا به فلسطین

یک مقام اتحادیه اروپا اعلام کرد که این اتحادیه در واکنش به عملیات طوفان الاقصی، ارائه کمک‌های خود به فلسطینی‌ها را به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش روسیا الیوم، الیور ورهلی، کمیسر اتحادیه اروپا، اظهار داشت: اتحادیه اروپا تمام کمک‌های خود به فلسطینی‌ها را به حالت تعلیق درآورده و در حال تجدید نظر در پروژه‌های مشترک به دلیل تشدید درگیری با اسرائیل است.

ورهلی گفت که کمیسیون اروپا به عنوان بزرگترین کمک‌کننده به فلسطینی‌ها در حال تجدید نظر در طیف کاملی از پروژه‌های عمرانی به ارزش بیش از ۶۹۱ میلیون یورو است.

آمار کشته‌های آمریکایی در حملات حماس اعلام شد

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا فوراً همه حمایت‌های مالی به فلسطینی‌ها را تعلیق می‌کند، افزود: کار روی تمام پروژه‌های جدید از جمله پروژه های سال 2023 جاری نیز در حال تعلیق است.

اتحادیه اروپا سالانه حدود 360 میلیون یورو به تشکیلات خودگردان فلسطین در رام الله واریز می‌کند که بیشتر آن صرف آموزش می‌شود.

در شرایطی که حمایت‌های غرب از صهیونیست‌ها در پی عملیات «طوفان الاقصی» ادامه دارد، وزیر خارجهٔ اتریش و وزیر توسعه آلمان نیز از تعلیق کمک‌های مالی و انسان‌دوستانهٔ به فلسطینیان خبر دادند.

همزمان با اعلام حمایت‌های کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی، حملات شدید امروز ارتش رژیم اشغالگر به نوار در محاصره غزه شدت گرفته است.

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل در خاور نزدیک (آنروا) هم در اطلاعیه‌ای‌ گفت که تا آخرین ساعات روز گذشته (۱۶ مهر) بیش از ۱۲۳ هزار و ۵۳۸ نفر از ساکنان مجبور شده‌اند خانه‌های خود را در پی بمباران ترک کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.