یک باند حرفه‌ای جعل اسناد منهدم شد

محسن نیک‌ورز در جلسه شورای قضایی استان کرمان اظهار کرد: در پی گزارش حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک استان مبنی بر کشف تعدادی اسناد رسمی جعل شده بلافاصله رسیدگی به موضوع در دستور کار مشترک حفاظت اطلاعات دادگستری استان و حفاظت و اطلاعات اداره کل ثبت اسناد واملاک استان کرمان قرار گرفت.

وی اعلام کرد: پس از انجام اقدامات اطلاعاتی اولیه مشخص شد یکی از کارمندان اداره ثبت اسناد و املاک شهرستان کرمان با همکاری تعدادی کارچاق کن اقدام به جعل اسناد رسمی می‌کردند.

رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان خاطرنشان کرد: در یک فقره جعل اعضای این باند توانسته بودند بیش از یکصد میلیارد ریال از فردی کلاهبرداری کنند.

انهدام باند بزرگ قاچاق در تهران

 

وی با بیان اینکه از این باند تاکنون چندین فقره سند جعلی کشف و ضبط شده است افزود: اعضای این باند به شکل بسیار حرفه‌ای اقدام به جعل اسناد می‌کردند که در نگاه و بررسی اولیه قابل تشخیص نبودند.

نیک ورز هشدار داد: از تمام شهروندان تقاضا داریم قبل از قطعی و نهایی کردن هر معامله ای اصالت اسناد رسمی را از ادارات مربوطه از جمله اداره ثبت اسناد واملاک محل سکونتشان استعلام کنند.

رئیس حفاظت و اطلاعات ارشد قوه قضاییه در استان کرمان در پایان از همکاری خوب مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان کرمان و همچنین اداره حفاظت و اطلاعات این اداره کل تشکر کرد و گفت: در این رابطه پرونده‌ای در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب کرمان تشکیل و مطرح رسیدگی است.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.