آمریکا عامل اصلی تنش فلسطین و اسرائیل است

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه که سابقا رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر این کشور هم بوده، در پیام‌رسان تلگرام نوشت: آغاز درگیری میان حماس و تل‌آویو در پنجاهمین سالگرد جنگ یوم کیپور، رویدادی است که قابل پیش‌بینی بود.

آمریکا از روسیه انتقام گرفت/ مسکو واکنش نشان داد

وی افزود: درگیری میان اسرائیل و فلسطین دهه‌هاست که ادامه دارد و ایالات متحده آمریکا بازیگر اصلی این درگیری است. اما آمریکای احمق و متحدانش به جای آنکه برای حل‌وفصل این درگیری همکاری کنند، علیه ما به نئونازی‌ها کمک می‌کنند و روسیه و اوکراین را به درگیری می‌کشانند.

مدودف در ادامه پیامش با طرح سوالی پرسید که «چه چیزی می‌تواند اشتیاق دیوانه‌وار آمریکا را برای ایجاد درگیری‌ها در هر جای زمین متوقف کند؟» و در ادامه این سوالش نوشت «ظاهرا فقط یک جنگ داخلی در ایالات متحده».

صبح امروز حملات سنگین راکتی و موشکی مقاومت، منطقه «غلاف غزه» در مجاورت نوار غزه را هدف قرار دادند و محمد الضیف،‌ فرمانده گردان‌های القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در سخنانی از آغاز عملیات «طوفان الاقصی» خبر داد. عملیات طوفان الاقصی پس از آن آغاز شد که مسجد الاقصی طی روزهای گذشته با یورش‌های گسترده شهرک‌نشینان تندرو صهیونیست مواجه شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.