واکنش سازمان ملل به ادعای حمله موشکی روسیه به اوکراین

پایگاه خبری «سی‌بی‌اس نیوز» روز جمعه اعلام کرد که سازمان ملل در خصوص حمله روسیه به روستایی در اوکراین تحقیق می‌کند.

منابع خبری مدعی هستند که دستکم ۵۱ نفر در حمله موشکی روسیه به روستایی در استان «خارکیف» واقع در شمال شرقی اوکراین کشته شده‌اند.

به گزارش «رویترز»، ارتش روسیه ساعت یک بعد از ظهر روز پنج‌شنبه، یک کافه و یک مغازه را در این روستا بمباران کرد.

به استناد گزارش‌های خبری، این حملات همزمان با ورود «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین به شهر گرانادای اسپانیا برای شرکت در نشست «جامعه سیاسی اروپا» به وقوع پیوسته است.

خبرگزاری «تاس» نیز هفته گذشته به نقل از سرویس هشدار حمله‌ هوایی اوکراین اعلام کرد که آژیرهای خطر در هفت منطقه این کشوردر تاریخ هشتم مهر جاری به صدا درآمده‌است. همچنین ارتش اوکراین طی یک روز، حدود ۱۰۰ بار منطقه «بلگورود» روسیه را هدف قرار داده‌است.

آژیرهای حمله هوایی در مناطق «دنیپروپتروفسک»، «کرووگراد»، «پولتاوا»، «سومی»، «چرکاسی»، «چرنیگوف» و «خارکف» در اوکراین به صدا درآمده‌است.

«ویاچسلاو گلادکوف» فرماندار منطقه «بلگورود» روسیه در کانال تلگرام نوشت: ارتش اوکراین هفتم مهر حدود ۱۰۰ بار به منطقه بلگورود حمله کرده و این حملات تلفات جانی به همراه نداشته است.

همچنین وزارت دفاع روسیه به تازگی اعلام کرد که نیروهای این کشور چهار حمله اوکراین را در منطقه «کراسنی لیمان» دفع کرده‌اند.

در بیانیه‌ اخیر این وزارتخانه آمده‌است: گروه نظامی مرکز با حملات توپخانه‌ای و هوایی، چهار حمله یگان‌های تیپ ۶۳ مکانیزه نیروهای مسلح اوکراین را در منطقه کراسنی لیمان دفع کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.