اروپا در کمک به اوکراین از آمریکا پیشی گرفت

شبکه «ریانووستی» با تحلیل داده‌های رسمی منتشر شده از سوی کمیسیون اروپا، امروز (جمعه) گزارش داد که کمک‌های نظامی و مالی کشورهای عضو اتحادیه اروپا به اوکراین، از میزان حمایت‌های آمریکا از کی‌یف هم پیشی گرفته است.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا در دو سال گذشته رقمی که به بودجه اوکراین کمک مالی کرده است به میزان ۴ درصد بیشتر از بودجه درنظر گرفته شده توسط آمریکا برای کی‌یف است.

ریانووستی در وبگاه خود نوشت: «اتحادیه اروپا در ابتدای ماه سپتامبر ۲۲.۶ میلیارد دلار کمک مالی به اوکراین اختصاص داده که در مقایسه با ۲۱.۷ میلیارد دلار ارائه شده توسط آمریکا، بیشتر بوده است».

در ادامه این گزارش آمده است: «این به دلیل افزایش ۱.۸ برابری جریان مالی از اتحادیه اروپا برای اوکراین به ۱۴.۶ میلیارد دلار در سال جاری و کاهش همزمان ۱۹ درصدی درآمدهای دولت آمریکا به ۹.۸ میلیارد دلار رخ داده است. در حالی که سال گذشته وضعیت متفاوت بود، به‌گونه‌ای که اتحادیه اروپا فقط ۸ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرد، اما آمریکا ۱۲ میلیارد دلار اختصاص داد».

پوتین مدعی شد: تامین تسلیحاتی اوکراین متوقف شود، کی‌یف یک هفته دوام نمی‌آورد

«نادژدا بیگون» معاون وزیر اقتصاد اوکراین این هفته گفت که کی‌یف از فوریه سال گذشته، ۶۵ میلیارد دلار کمک از شرکای غربی دریافت کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.