جانشین وزیر دفاع: خبرهای خوشی به گوش خواهد رسید

سردار پاسدار مهدی فرحی ظهر امروز در یادواره شهدای ارتش در نهاوند اظهار کرد: امروز به برکت اخلاص و ایثار شهدا ما در زمینه صنایع دفاعی به پیشرفت‌های چشمگیری رسیده‌ایم و بسیاری از کشورهای تراز اول دنیا خواهان خرید محصولات دفاعی کشورمان هستند.

وی با بیان اینکه این پیشرفت‌ها در دورانی صورت گرفت که پس از انقلاب اسلامی ما حتی سیم خاردار و سلاح‌های ابتدایی نداشتیم و آمریکا ما را تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار داده بود افزود: تا قبل از انقلاب ۵۴ هزار مستشار نظامی آمریکایی در کشور وجود داشت که سیاست نظامی کشور در دست آنها بود و به ما چیزی یاد نمی‌دادند.

بیشتر نیاز‌های دفاعی و تولید انواع موشک‌ها و بالستیک در کشور تأمین می‌شود

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح رسیدن به توفیق‌ها را ریشه در رشادت‌های شهدا و نفس قدسی امام راحل و رهنمود‌های رهبر فرزانه انقلاب دانست و گفت: کشوری که روزی از تعمیر برخی مهمات نظام نظیر «ژ ۳» عاجز بود، امروز در شرایطی قرار دارد که فناوری‌های مدرن و نوین مانند پهپاد و موشک تولید می‌کند و امروز هیچ مستشار خارجی نیز ندارد.

وی با بیان اینکه امروز بیشتر کشور‌های تراز اول جهان خواهان خرید محصولات دفاعی ما هستند، تصریح کرد: بیشتر نیاز‌های دفاعی و تولید انواع موشک‌ها و بالستیک و پدافند‌های دارای برد کوتاه، متوسط و بلند در کشور تأمین می‌شود.

هر چه از قرآن فاصله بگیریم باخته‌ایم  و دچار خسران خواهیم شد

فرحی با اشاره به تبریک سالروز میلاد پیامبر گرامی اسلام و هفته وحدت افزود: رنگ خداوند گرفتن یعنی اینکه صفات خداوند را در وجودمان شناسایی و آن را در خودمان زنده کنیم که در صورت زنده کردن ارزش‌های الهی جامعیت به اخلاق و انسانیت‌مان خواهیم داد.

وی با اشاره به تعبیر قرآن درباره پیامبر گرامی اسلام افزود: خداوند متعال می‌فرماید پیامبر از جنس شماست و گرفتاری‌های مردم برای پیامبر مهم است به همین خاطر ایشان برای خدمت به خلق شب و روز تلاش می‌کرد.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح با بیان اینکه پیامبر گرامی اسلام در برخورد  با مومنان خطاپوش بود و در روز اول دعوت خود مکارم اخلاق را هدف بعثت خود مطرح کرد گفت: ایشان در زمان رحلت فرمودند من قرآن و عترت را برای شما به یادگار می‌گذارم که امروز باید در جامعه به این دو یادگار گرامی پیامبر(ص) توجه شود.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم از قرآن فاصله نگیریم زیرا  قرآن کتاب بشریت و زندگی‌ساز است اظهار کرد:‌ هر چه از قرآن فاصله بگیریم باخته‌ایم  و دچار خسران خواهیم شد.

فرحی در بخش دیگری از سخنانش با گرامیداشت یاد شهدا اظهار کرد: شهدا برای ما اسوه و چشم و چراغ هستند و به فرموده قرآن کریم آنان زنده‌اند و نزد خدا روزی می‌خورند.

به برکت خون شهدا هر روز اقتدار و عزت نظام بیشتر می‌شود

وی با بیان اینکه شهدا با خدا معامله کردند و جان مالشان را فروختند و بهشت را خریدند که این مساله باعث شده نظام اسلامی از برکات خون شهدا بهره‌مند شود اظهار کرد: به برکت خون شهدا هر روز اقتدار و عزت نظام بیشتر می‌شود.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح پیشرفت‌های بدست آمده در ابعاد مختلف و به ویزه صنایع دفاعی را از برکات خون شهدا دانست و افزود: در یک بازه زمانی چندین ساله  ما توانستیم با بهره‌گیری از اقتدار خون شهدا و توان جوانان و متخصصین خود به پیشرفت‌های خیره کننده‌ای برسیم و راه صد ساله را یک شبه طی کنیم.

وی با بیان اینکه ما ۱۵ سال است وارد عرصه فضایی شده‌ایم افزود: اخیراً دوستان ما در نیروی هوای فضای سپاه ماهواره را در مدار زمین قرار داده‌اند و در آینده خبرهای خوشحال‌کننده‌تری در این زمینه به گوش ما خواهد رسید.

فرحی با اشاره به اینکه علاوه بر توسعه صنایع موشکی در حوزه پدافند دستاوردهای خوبی داشته‌ایم افزود: دشمن امروز تاکتیک خود را برای مقابله با ما تغییر داده و به دنبال آن است از طریق تهاجم نرم و نفوذ در دل جوانان و خانواده‌ها به اهداف خود برسد.

وی با اشاره به اینکه امروز فرماندهان جنگ نرم خانواده‌ها هستند که باید ترفندهای دشمن را از طریق جهاد تبیین برای فرزندان خود بازگو کنند اظهار کرد: دشمن به دنبال آن است که ایران را از نیروهای کارآمد و جوانان و  مخلص تهی کند اما ما صدها هزار جوان دلباخته به وطن داریم که حاضرند برای پیشرفت کشور هر گونه فداکاری از خود نشان دهند.

جانشین وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح گفت: در شرایط کنونی ما باید حسین زمان و یزید زمانه خود را بشناسیم و با شناخت از شرایط در مقابل دشمن ایستادگی کرده و آن را شکست دهیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.