ادعای تازه وزیر خارجه ترکیه درباره عاملان انفجار آنکارا

وزیر خارجه ترکیه امروز (چهارشنبه) مدعی شد که دو عامل حمله تروریستی یکشنبه در آنکارا از سوریه وارد این کشور شده و در آنجا آموزش دیده‌ بودند.

فیدان در ادامه گفت: تمامی زیرساخت‌ها و تاسیسات متعلق به حزب کارگران کردستان ترکیه (پ.ک.ک.) و یگان‌های مدافع خلق (ی.پ.گ.) حالا برای نیروهای امنیتی، مسلح و اطلاعاتی ما اهداف مشروع محسوب می‌شوند.

رد درخواست کمک از اسرائیل از سوی احمد مسعود

به گزارش خبرگزاری آناتولی، او در ادامه با بیان اینکه پ‌.ک.ک. و ی.پ.گ. از اقدامات خود پشیمان خواهند شد، گفت: به تمامی طرفین ثالث توصیه می‌کنم که از مواضع و افراد متعلق به آن‌ها دور بمانند.

روز یکشنبه رسانه‌ها از وقوع انفجاری در نزدیکی وزارت کشور ترکیه در آنکارا خبر دادند. وزیر کشور ترکیه در پی این حمله گفت که یک حمله «تروریستی» در نزدیکی ساختمان این وزارتخانه در مرکز آنکارا رخ داده و دو مهاجم قصد داشتند مجاور مقر پلیس و در نزدیکی پارلمان آنکارا، بمب‌گذاری کنند.

به گفته وزیر کشور ترکیه، این دو تروریست سوار بر خودرو در مقابل اداره کل امنیت وزارت کشور ترکیه انفجاری را انجام دادند و یکی از تروریست‌ها خود را منفجر کرد؛ اما دومی خنثی شد. در جریان این انفجار و درگیری با تروریست‌ها، دو مامور پلیس ترکیه جراحت سطحی برداشتند.

در پی این حمله یک منبع دولت ترکیه از احتمال تشدید عملیات‌ آنکارا در خاک سوریه و عراق درپی انفجار تروریستی یکشنبه خبر داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.