اتهامات جدید علیه پسر بایدن/ دادگاه تشکیل می شود

 قرار است «هانتر بایدن» پسر جو بایدن امروز سه‌شنبه در دادگاهی واقع در ایالت «دلاور» آمریکا در خصوص اتهامات مربوط به خرید و نگهداری غیرقانونی اسلحه حاضر شود. این دادگاه در شرایطی برگزار می‌شود که وی با سه اتهام مربوط به خرید یک فقره اسلحه کلت کالیبر ۳۸ در سال ۲۰۱۸ مواجه است. 

بایدن به دروغ گویی و اظهارات نادرست در هنگام پر کردن فرم خرید اسلحه و استفاده از مواد مخدر در هنگام خرید و نگهداری اسلحه متهم شده است. 

مورد سوم اتهام علیه وی تحت تاثیر این ادعاست که خرید اسلحه توسط وی کاملا غیرقانونی صورت گرفته است. طبق بررسی های انجام شده خرید اسلحه از سوی هانتر بایدن، در تاریخ اکتبر سال ۲۰۱۸ صورت گرفته و هانتر بایدن در شرایطی که مواد مخدر استفاده می‌کرده این اسلحه را به مدت ۱۱ روز در دست داشته است. 

ترامپ محکوم شد/ اتهام ۱۰۰ میلیون دلاری آقای رئیس جمهور سابق!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، «آبه دیوید لوول» وکیل بایدن به دادگاه اطلاع داده که پسر رئیس جمهور آمریکا قصد دارد روز سه شنبه در ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی در دادگاه ویلمینگتون ایالت دلاور بی گناهی‌اش را اعلام کند. پیش از این وکیل بایدن از قاضی دادگاه خواسته بود تا اجازه دهد، هانتر بایدن که در کالیفرنیا زندگی می‌کند از طریق ویدئو اظهاراتش را در دادگاه مطرح کند و حضور فیزیکی نداشته باشد، با این حال این درخواست از سوی قاضی «کریستوفر بورک» رد شد. برک در حکم خود نوشته است: متهم نباید به هیچ عنوان در این مورد مشمول امتیاز خاصی شود. 

در حال حاضر سه اتهام مربوط به حمل اسلحه علیه هانتر بایدن مطرح شده است. اگر وی در این جریان مجرم شناخته شود از نظر قانونی به ۲۵ سال زندان محکوم خواهد شد. اگرچه در عمل چنین جرایمی اگر با اتهامات دیگری مربوط نشود، به ندرت  برای متهم مجازات زندان در نظر گرفته می‌شود. 

«دیوید سی وایس» دادستان کل آمریکا همچنین عنوان کرده که در حال تحقیق درباره دیگر اتهامات احتمالی جو بایدن در زمینه فرارهای مالیاتی اوست. معاملات تجاری هانتر بایدن در اوکراین و چین، زمانی که پدرش در دوران باراک اوباما، معاون رئیس جمهور بود، مورد انتقاد دائمی جمهوری خواهان بوده است. 

تاکنون هانتر بایدن به اتهام دیگری که مربوط به فعالیت‌های تجاری خارجی‌اش باشد، متهم نشده است و هنوز هیچ مدرک معتبری که نشان دهد پدرش، جو بایدن در انجام فعالیت‌های تجاری غیرقانونی با هانتر همکاری کرده، به دست نیامده است. 

هانتر بایدن فارغ التحصیل رشته وکالت از دانشگاه «ییل» آمریکاست با این حال اعتیاد فزاینده وی به مواد مخدر و الکل زندگی‌اش را سال‌هاست که مخدوش کرده است. پدرش در تمام اتهاماتی که علیه پسرش مطرح شده، کنار هانتر بایدن ایستاده و حتی در یکی از مصاحبه‌هایش در اوایل سال جاری عنوان کرده بود: هانتر هیچ اشتباهی مرتکب نشده است. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.