رد  دخالت نظامی فرانسه در ارمنستان از سوی این کشور

وزیر دفاع فرانسه روز دوشنبه احتمال دخالت نظامی این کشور در ارمنستان را رد کرد.

وزیر دفاع فرانسه روز دوشنبه احتمال دخالت نظامی کشورش برای دفاع از ارمنستان، در منطقه قفقاز  و علیه جمهوری آذربایجان را رد کرد. 

به گزارش وبگاه «رادیواروپای آزاد» «سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه روز سه شنبه تاکید کرد که فرانسه قویا از تمامیت ارضی ارمنستان حمایت می‌‌کند، اما برای دفاع از این کشور مداخله نظامی نخواهدکرد. دولت فرانسه حمله اخیر جمهوری آذربایجان به قره باغ را محکوم کرد.

گفت و گوی دبیر شورای امنیت ملی ارمنستان با امیرعبداللهیان+عکس

لکورنو در خصوص مداخله نظامی در منطقه گفت:«اینطور فکر نمی‌کنم. بدیهی است که پاسخ به این سئوال بر عهده رئیس جمهور و رئیس نیروهای مسلح است.»

روز یکشنبه رسانه‌های ارمنستانی از سفر قریب الوقوع وزیر خارجه فرانسه به ارمنستان خبر دادند.

به گزارش منابع خبری، «کاترین کولونا» وزیر امور خارجه فرانسه سوم اکتبر(سه شنبه ۱۱ مهر) به ارمنستان سفر خواهد کرد.

چندی قبل  «گیلبرت لوک دویناز» قانونگذار فرانسوی و رئیس «گروه دوستی فرانسه و ارمنستان» گفت که فرانسه باید به تسلیح ارمنستان کمک کند.

رئیس گروه دوستی فرانسه و ارمنستان اظهار داشت: «ما همچنان در کنار ارمنستان و بخش ارامنه نشین  قره باغ کوهستانی خواهیم بود. موضع ما توسط همکاران من در مجلس سنا بیان شده است».

این سناتور فرانسوی گفت: «آنچه اتحادیه اروپا از طریق ماموریت نظارتی خود انجام می‌دهد خوب است، اما ما باید به ارمنستان اجازه دهیم امنیت مرزهای خود را تضمین کند، به این معنی که باید به ارمنستان کمک کنیم تا خود را مسلح کند.»

فرانسه از حامیان ارمنستان است و بارها به جمهوری آذربایجان نسبت به نقض تمامیت ارضی ارمنستان هشدار داده است. فرانسه در ادامه حمایت از ارمنستان قصد دارد در استان سیونیک (هم مرز با ایران) کنسولگری افتتاح کند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.