جزئیات عفو رهبر انقلاب به مناسبت میلاد پیامبر (ص)

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه درباره جزئیات عفو و تخفیف مجازات محکومان دادگاه‌های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیرو‌های مسلح و تعزیرات حکومتی از سوی مقام معظم رهبری به مناسبت فرارسیدن میلاد پیامبر (ص) و امام صادق (ع) بیان کرد: در این مرحله ۲ هزارو ۲۸۴ نفر که پرونده آنان در کمیسیون عفو و بخشودگی بررسی شده بود، شرایط استحقاق عفو را داشتند اسامی آنان پس از تایید و ارسال ریاست قوه قضاییه به محضر مقام معظم رهبری، مورد موافقت ایشان قرار گرفت.

موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف بیش از دو هزار نفر از محکومان

 

وی افزود: از مجموع ۲ هزارو ۲۸۴ نفر مشمول عفو و تخفیف مجازات در این مرحله هزار و ۱۷ نفر منتهی به آزادی و مختومه شدن پرونده آنان و هزارو ۲۶۷ نفر باقیمانده مشمول تخفیف مجازات شدند.

معاون قضایی قوه قضاییه ادامه داد: از مجموع افرادی که در این نوبت مشمول عفو شده‌اند، ۲ هزار و ۴ نفر پرونده آنان مربوط به دادگستری‌ها و محاکم عمومی و انقلاب، ۲۴۷ نفر مربوط به سازمان تعزیرات حکومتی و ۳۳ پرونده دیگر مربوط به سازمان قضایی نیرو‌های مسلح بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رحیمی گفت: ۵۲ نفر از افرادی که در این دوره مشمول عفو شده‌اند مجازات قطعی آن اعدام بود که با تخفیف مجازات آنان به حبس تغییر کرده است، ۴۱ نفر از محکومان اتباع بیگانه از کشور‌های مختلف، ۱۳ نفر محکومین پرونده‌های امنیتی و ۲۳۷ نفر زن بوده‌اند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.