تعطیلی دولت آمریکا اوکراین را با مشکل روبرو می‌کند

در جریان یک تعطیلی دولت فدرال، بسیاری از چهار میلیون کارمند دولت به مرخصی می‌روند یا مجبور می‌شوند بدون دستمزد در خانه بمانند درحالیکه دیگران هم باید بدون آنکه دستمزدی دریافت کنند کار کنند و این شامل ۱.۳ میلیون تن از اعضای ارتش و نیروهای اجرای قانون به همراه کارمندان برج فرودگاه ها می‌شود.

سخنگوی پنتاگون در ادامه گفت، وزارت دفاع در حال ارزیابی تاثیرات این تعطیلی بر برنامه‌های آموزش خلبان‌های اوکراینی است. امیدواریم که کنگره بتواند راهی بیابد تا تعطیلی دولت اتفاق نیفتد. اما هنوز جزئیات بیشتری وجود دارد که ما در حال بررسی تاثیرات بر این برنامه‌ها هستیم.

این سخنگو همچنین خاطرنشان کرد: به طور قطع این تعطیلی بر آموزش تاثیر می‌گذارد و ممکن است بر سایر جنبه‌های آموزش به خلبان‌ها اثر بگذارد.

حملات شدیداللحن بایدن علیه ترامپ!

پنتاگون در حال برنامه ریزی برای آغاز آموزش خلبانان اوکراینی و سایر افراد مورد نظر در مورد نحوه پرواز و نگهداری از جنگنده‌های اف-۱۶ در پایگاه گارد ملی موریس در توسان، آریزونا است. آموزش زبان انگلیسی مورد نیاز برای کار با این جنگنده‌ها در ماه جاری میلادی در پایگاه نیروی هوایی "لکلند" در ایالت تگزاس آغاز شده است.

قانونگذاران آمریکایی تا اپایان روز شنبه زمان دارند که سال مالی به پایان می‌رسد و باید لایحه‌ای را برای تامین بودجه دولتی تصویب کرده و از تعطیلی دولت جلوگیری کنند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.