خبر مهم رئیس مدیریت بحران تهران درباره هوش مصنوعی

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از بهره‌گیری از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در فرآیندهای مدیریت بحران خبر داد.

علی نصیری با اشاره به برگزاری نشست بررسی همکاری های دو جانبه با معاونت توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گفت: در این جلسه که با هدف ارتقاء همکاری‌های مشترک و بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناورانه در حوزه مدیریت بحران برگزار شد، اقدامات سازمان در زمینه‌های مختلف مدیریت بحران معرفی و زمینه‌های همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بررسی شد. همچنین مقرر شد در راستای همکاری بیشتر، توافق‌نامه همکاری مشترک میان سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران تهران و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری منعقد شود.

خبر وزیر رفاه از رایگان شدن آزمایش ژنتیک مادران ایرانی دارای همسر غیرایرانی

وی با اشاره به اقداماتی که می‌تواند به شکل مشترک در زمینه مدیریت بحران به انجام برسد، افزود: انتخاب شرکت‌های دانش بنیان متناسب با نیازهای سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، برقراری ارتباط بین شبکه ذی‌نفعان متشکل از 85 سازمان تخصصی عضو ستاد مدیریت بحران شهر تهران و شرکت‌های دانش‌بنیان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های هوش مصنوعی در فرآیندهای مدیریت بحران از جمله این اقدامات به‌شمار می‌آید.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران گفت: همچنین حمایت از استارتاپ های فعال در زمینه مدیریت بحران و گروه‌های جمعیتی مرتبط، آشنایی سازمان مدیریت بحران شهر تهران با جدیدترین فناوری‌های حوزه مدیریت بحران از دیگر اقدامات در حوزه همکاری‌های مشترک با معاون مرکز توسعه فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری عنوان شد.

روز گذشته نیز محمدحسن نامی، رئیس سازمان مدیریت بحران کشور در نشستی با حضور نمایندگان دستگاه‌ها و آژانس‌های بین‌المللی مستقر در ایران گفته بود که سازمان مدیریت بحران کشور امروز در حال هوشمند سازی است و تمامی سازمان های مشمول ماده ۲ مدیریت بحران و همچنین ماده ۱۴ قانون در این زمینه همکاری لازم را باید داشته باشند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.