یک جنگنده ارتش سودان سرنگون شد+جزئیات

نیروهای پشتیبانی سریع سودان اعلام کردند که یک جنگنده میگ ارتش این کشور را سرنگون کرده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، درگیری میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع سودان به فرماندهی ژنرال حمیدتی همچنان ادامه دارد.

نیروهای پشتیبانی سریع سودان ضمن متهم‌نمودن ارتش این کشور به بمباران عامدانه مناطق مسکونی، بازارها و زیرساخت‌های حیاتی توسط یک فروند جنگنده میگ، از سرنگونی این جنگنده خبر دادند.

حمله هوایی اسرائیل به پایگاه‌های مقاومت در غزه

الجزیره نیز از به گوش‌رسیدن صدای انفجار و به برخاستن دود در اطراف مقر فرماندهی کل ارتش در مرکز خارطوم پایتخت سودان و تبادل آتش توپخانه میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان خبر داد.

همچنین ارتش سودان مواضع نیروهای پشتیبانی سریع در اطراف شهرک ورزشی و منطقه «جبل اولیا» در جنوب خارطوم پایتخت سودان را بمباران کرد.

منابع محلی اعلام کردند که توپخانه ارتش برخی مواضع دیگر نیروهای پشتیبانی سریع در استان خارطوم را نیز بمباران کرده است. در حدفاصل مناطق تحت تسلط ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع در شرق ام‌درمان نیز درگیری‌های میان نیروهای تحت امر البرهان و نیروهای تحت امر حمیدتی به وقوع پیوست.

از سوی دیگر نیروهای پشتیبانی سریع سودان از مواضع خود در شرق خارطوم، مواضع ارتش این کشور در مرکز و جنوب خارطوم را بمباران کردند.

گفتنی است بر اساس آمار منتشرشده از سوی سازمان ملل متحد، از آغاز درگیری میان ارتش سودان به فرماندهی ژنرال عبدالفتاح البرهان و نیروهای پشتیبانی سریع این کشور به فرماندهی ژنرال حمیدتی، نزدیک به ۵ هزار غیرنظامی کشته و نزدیک به ۱۲ هزار نفر زخمی شده‌اند. علاوه بر این در نتیجه این درگیری بیش از ۴.۶ میلیون سودانی از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.