سیمکارت بدون فیلتر به کدام گروه داده می‌شود؟

معاون وزیر گردشگری مدعی است طرح سیم کارت گردشگری بدون فیلتر مصوبه کارگروه فیلترینگ است و مرحله به مرحله اجرا می شود.

طرح سیم کارت گردشگری بدون فیلتر در کارگروه رفع مصادیق مجرمانه دادستانی کل کشور تصویب شده است. این موضوع را معاون وزیر گردشگری اعلام کرد و گفت درخواست آنها بهره برداری دفاتر خدمات مسافرتی، هتل ها، راهنمایان گردشگری و گردشگران خارجی از این سیم کارت است.

توضیح فرماندار تهران درباره افزایش قیمت نان

«علی‌اصغر شالبافیان» معاون وزیر گردشگری در گفتگو با ایسنا اعلام کرد ارائه سیم کارت بدون فیلتر به گردشگرهای خارجی، با تأکیدهای وزیر گردشگری یعنی «عزت‌الله ضرغامی» پیگیری شده است.

به گفته وی طرح «سیم کارت گردشگری» در کارگروه رفع مصادیق مجرمانه دادستانی کل کشور تصویب شده است : «جلسه‌ای هم بین وزارتخانه‌های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ارتباطات و دادستانی و نیروی انتظامی درباره نحوه اجرای آن با توجه به اولویت‌های مورد درخواست ما برگزار شد.»

شالبافیان اعلام کرد دفاتر خدمات مسافرتی، هتل‌ها، راهنمایان گردشگری و گردشگران خارجی باید بتوانند سیم کارت گردشگری استفاده کنند. «ما درخواست کرده بودیم فعالان گردشگری در اولویت این طرح قرار بگیرند، در نتیجه قرار شد فهرست دفاتر خدمات مسافرتی را ارائه کنیم تا این امکان برای آن‌ها فراهم شود. آژانس‌های مورد تایید که پروانه بهره‌برداری از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارند، به منظور بهره‌برداری از این طرح معرفی شده‌اند.»

وی همچنین اعلام کرد در مرحله دیگری از این مصوبه، ‌امکان بهره‌برداری گردشگران خارجی از این سیم‌کارت‌ها وجود دارد و با آن موافقت شده است. این موضوع در حالی رخ می‌دهد که گردشگران در صورت امکان برقراری رومینگ سیم‌کارت خود با یکی از اپراتورهای داخل کشور می‌توانند به اینترنت بدون فیلتر دست پیدا کنند.

به گفته معاون وزیر گردشی، این مصوبه با اولویت حمایت از فعالان گردشگری، مرحله به مرحله اجرا خواهد شد: «این طرح مصوب و ابلاغ شده و ما هم براساس مصوبه و اولویت‌ها، بهره‌برداران را معرفی می‌کنیم. زمان‌بندی اجرای مرحله ‌به مرحله این مصوبه هم در آینده مشخص می‌شود.»

گفتنی است کارگروه فیلترینگ بحث اینترنت طبقاتی را به طور جد پیگیری میکند. وزارت علوم سال گذشته اعلام کرد طبق تصویب این نهاد، اینترنت با دسترسی خاص به اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها اعطا خواهد شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.