هدف اسرائیل از تبریک روز ملی عربستان چیست؟

رژیم صهیونیستی که مدت‌هاست برای برقراری روابط با عربستان التماس می‌کند، در ادامه این تلاش‌ها شنبه شب به مناسبت روز ملی سعودی، این روز را به رهبران ریاض تبریک گفت.

به گزارش خبرگزاری "سما" فلسطین، این تبریک در پیامی منتشر شد که وزارت امورخارجه رژیم صهیونیستی در شبکه اجتماعی ایکس منتشر کرد.

ادامه تظاهرات علیه نتانیاهو+عکس

در پستی که این وزارتخانه صهیونیست منتشر کرد، ضمن تبریک نود و سومین سالگرد تأسیس دولت عربستان، آمده است: در سایه امنیت، صلح و شکوفایی، خیر و برکت را برای شما به ارمغان بیاورد و با آرزوی این که صلح و همکاری همه‌گیر شود.

این تبریک چند روز پس از اظهارات جوبایدن رئیس جمهوری آمریکا، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی انجام می‌گیرد.

نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: بر این باورم که امکان توافق صلح با عربستان و با همکاری پرزیدنت بایدن وجود دارد.

از سوی دیگر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان نیز در گفت وگو با شبکه فاکس نیوز آمریکا اعلام کرد که کشورش هر روز برای برقراری روابط دیپلماتیک با اسرائیل نزدیک‌تر می‌شود.

وی همچنین گفت: واشنگتن پیشنهادی برای برقراری روابط با (رژیم) اسرائیل ارائه کرد و مذاکرات ادامه دارد و خوب است.

همچنین چند روز پیش نیز رسانه‌های صهیونیستی از برقراری جلسه کاری میان مقامات این رژیم و عربستان در روزهای اخیر خبر داده و مدعی شدند که این جلسه صلح میان دو طرف را بررسی کرده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.