عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا جدی شد

شبکه خبری بلومبرگ به نقل از منابع آگاه نوشت، این کمیسیون ممکن است در ماه آینده روندی چند ساله را آغاز کند و انتظار می‌رود رهبران اروپایی بر پیشرفت در زمینه‌های کلیدی مانند ریشه‌کن کردن فساد به عنوان گام‌های اولیه در این روند پافشاری کنند.

براساس این گزارش، این تحولات از سوی کی‌یف به عنوان تقویت‌کننده موقعیت آن و خنثی شدن گزارش‌هایی درباره کاهش اشتیاق غرب برای تداوم حمایت از ضد حمله آن تلقی خواهد شد.

پس از رسمی شدن توصیه این کمیسیون، قانونگذاران اتحادیه اروپا باید به این اقدام چراغ سبز نشان دهند و پس از آن اوکراین باید با قوانین اتحادیه اروپا در مورد موضوعاتی مانند حاکمیت قانون و اقتصاد خود سازگار شود. این کشور بر انجام اصلاحات در سیستم قضایی و بخش رسانه‌ای خود تاکید دارد.

شبکه بلومبرگ گزارش داد، پیشنهاد این کمیسیون در ماه دسامبر به طور رسمی مورد بحث قرار خواهد گرفت، گرچه مواضع نامشخص برخی از کشورهای عضو، از جمله مجارستان، ممکن است مشکل ایجاد کند.

به گزارش راشا تودی، در نشست ماه آینده در اسپانیا، رهبران مختلف اتحادیه اروپا در مورد گسترش اتحادیه، از جمله چگونگی سازگاری با اعضای جدید آتی مانند کشورهای غرب بالکان و مولداوی و همچنین اوکراین بحث خواهند کرد.

بلومبرگ همچنین گزارش داد که منابعش هشدار داده‌اند که شکست در آغاز مذاکرات ادغام اوکراین در اتحادیه اروپا از نظر سیاسی برای این کمیسیون ناخوشایند است و ممکن است از این منظر به آن نگاه شود که این نهاد از ضدحمله کی‌یف حمایت نمی‌کند.

به گفته یک دیپلمات ناشناس اتحادیه اروپا، یکی دیگر از عواملی که بلومبرگ به آن اشاره کرد، نیاز به تعادل میان تمایل اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا، با کشورهای غرب بالکان است که مایل به انجام همین کار هستند و همچنین نشان دادن اینکه در طول این روند، جانبداری از کی‌یف نشان داده نمی‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.