موضع ترکیه درباره برقراری صلح بلند مدت در قره‌باغ

پایگاه خبری سوشال بایتز گزارش داد ، گولر تصریح کرد در پایان این عملیات یک روزه، نمایندگان تشکیلات مسلح در قره باغ گفتند: ما تسلیم می شویم، همه سلاح های خود راتحویل و این مکان را ترک می کنیم. روسیه نیز در بیانیه خود متذکر شد که تمام اراضی آنجا متعلق به جمهوری آذربایجان است.

وزیر ترکیه همچنین به اظهارات نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان مبنی بر اینکه ایروان ربطی به قره باغ ندارد، اشاره کرد. وی ابراز امیدواری کرد این رویدادها گامی به سوی صلح بلندمدت باشد. وی همچنین گفت اگر ارمنستان به وظایف خود به درستی عمل کند و مواد توافقنامه صلح هر چه سریعتر اجرا شود، فضای صلح و آرامش در منطقه ایجاد خواهد شد.

به گزارش ایرنا، به تازگی هزاران نفر از مردم ارمنستان در خیابان‌های ایروان تظاهرات کرده و خواستار استعفای نیکول پاشینیان نخست وزیر این کشور شدند. معترضان در بحبوحه تحولات قره باغ تظاهرات ضددولتی را از سر گرفته و خواستار کناره گیری پاشینیان شدند. آنها علیه نخست وزیر این کشور شعار دادند.

دور تازه تنش‌های نظامی در قره‌باغ ۱۹ سپتامبر (۲۸ شهریور) آغاز شد. باکو اعلام کرد که در این منطقه یک عملیات «ضدتروریستی» را آغاز کرده و خروج نیروهای نظامی ارمنستان از قره‌باغ را خواستار است. ارمنستان اعلام کرد که هیچ نیرویی در قره‌باغ ندارد و اقدام باکو را «تهاجم گسترده» خواند.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.