دستور فوری وزیرکشور برای رفع مشکلات آستارا در پی سیل

وزیر کشور بر ضرورت کار شبانه روزی و تمام وقت در رفع مشکلات پیش آمده در آستارا تاکید کرد و گفت: باید با بهره‌گیری از تمام امکانات استانی و ملی در کنار سایر گروه‌های مشارکت کننده، شرایط پایدار در کمترین زمان ممکن به مردم و گردشگران در منطقه برگردد.

شامگاه امروز نشست ستاد مدیریت بحران سیل بی‌سابقه آستارا با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور، عباسی، استاندار و جمعی از مدیران کل و رؤسای سازمان‌های استان در سالن اجلاس فرمانداری آستارا برگزار شد.

احمد وحیدی، وزیر کشور در این نشست با تقدیر از تلاش‌های اعضای ستاد مدیریت بحران و گروههای مردمی، اظهار کرد: خوشبختانه با تلاش به موقع ستاد مدیریت بحران و گروههای جهادی، سیل آستارا تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه مشاهدات عینی نشان می‌دهد خسارت سیل نباید تا این حد به زیرساخت‌ها وارد می‌شد، افزود: باید دلیل بروز خسارت ها تا این میزان در آستارا و مناطق همجوار بررسی و ارزیابی شود.

وزیر کشور بر ضرورت کار شبانه روزی و تمام وقت در رفع بحران پیش آمده تاکید کرد و گفت: باید با بهره‌گیری از تمام امکانات استانی و ملی در کنار سایر گروه‌های مشارکت کننده، شرایط پایدار در کمترین زمان ممکن به مردم و گردشگران در منطقه برگردد.

وحیدی بر ضرورت مدیریت مناطق آسیب پذیر پیش از بروز بحران تاکید کرد و افزود: باید پیش از تخریب بناهای ساخته شده در حاشیه قانونی رودخانه، ساماندهی ها از جمله انتقال صاحبان کسب و کار انجام می‌گرفت یا رودخانه‌ها از انباشت موانع، پاکسازی می‌شد.

وی با اشاره به خسارت‌های وارد آمده به بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: بخشی از باغات و اراضی کشاورزی که قابل استحصال هست باید سریعاً به وضعیت قبل برگشته و در غیر اینصورت باید زمبن جایگزین به آسیب‌دیدگان تعلق بگیرد.

وزیر کشور با اشاره به فرسودگی سیستم فاضلاب شهری آستارا، گفت: این شهر طبقه حداقل ۷۰ ساله دارد و باید تکمیل فاضلاب و انتقال آبهای سطحی آن سریعتر در دستور کار قرار بگیرد.

اسدالله عباسی، استاندار گیلان نیز در این نشست از تشکیل و حضور ستاد مدیریت بحران استان در شهرستان آستارا خبر داد و گفت: با همت و تلاش همگانی آب، برق، گاز و همچنین راه‌های ارتباطی که در پی سیل قطع شده بودند، وصل شده است.

غلامرضا مرحبا، نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از همه کسانی که به سیل‌زدگان کمک، کردند، اظهار کرد: تنها دو رودخانه برای تامین آب شرب مردم در شهرستان آستارا وجود دارد و لازم است از فیلتر‌های تصفیه در مخازن استفاده شود.

وی با اشاره به نیازمندی‌های آستارا در پی سیل اخیر، افزود: تامین قیر رایگان و تهاتری برای بهسازی راه‌ها، پرداخت کمک‌های بلاعوض به دهیاری‌ها و ژنراتور برق اضطراری برای شهرستان از ضروریات است.

به گزارش فارس، اخیرا سیل بی‌سابقه‌ای با بارش بارانی بیش از ۲۷۰ میلیمتری آستارا و روستاهای همجوار را درنوردید که طی یک‌صد سال اخیر در منطقه بی‌سابقه بوده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.