خبر مهم پلیس درباره استعلام ممنوع‌الخروجی

سردار سعید منتظرالمهدی؛ معاون فرهنگی اجتماعی فراجا با بیان اینکه پلیس در تسهیلِ خدمت‌رسانی به مردم، طلایه‌دار و پیشران دیگر دستگاه‌ها است، اعلام کرد: اگر «پلیس ِ هوشمند»، طی سال‌های گذشته  شعاری، غیر‌قابل دسترس می‌نمود اما امروز با تسهیل در دریافت خدمات و کاهش مراجعه حضوری به مراکز انتظامی، برنامه‌ای محقق‌شده و البته رو‌به‌‌جلو است؛ استعلام ممنوع‌الخروجی از طریق سامانه‌های مختلف فراجا تنها با درج کد ملی را می‌توان یکی از همین موارد دانست.

وی تصریح کرد: در ادامه تکمیل برنامه‌های هوشمندسازی در فراجا، پلیس مهاجرت و گذرنامه امکان استعلام لحظه‌ای ممنوع‌الخروجی را «نه امسال بلکه از سال گذشته» ایجاد کرده است.

سخنگوی پلیس اعلام کرد: شهروندان می‌توانند افزون بر مراجعه به پنجره واحد خدمات فراجا (سخا)، با نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن «پلیس من»، وضعیت ممنوع‌الخروجی خود را به‌صورت آنی بررسی کنند، در صورت ممنوع‌الخروج بودن، تنها کافی است، فرد برای پیگیری موضوع به یکی از دفاتر گذرنامه مراجعه کند.

سردار  منتظر المهدی تصریح کرد: اقدامات فراجا در راستای دسترسی آسان به خدمات انتظامی را می‌‌توان از جمله فعالیت‌های خلاقانه این سازمان دانست چراکه پلیس هیچ‌گاه برای خدمت‌رسانی بیشتر به مردم منتظر اقدامات و یا خواست دیگر ارگان‌ها نمانده و در این امور طلایه‌دار، پیشتاز و حتی پیشران سایر دستگاه‌ها است.

به گزارش تسنیم، پیش از این، پلیس از طریق اپلیکیشن «پلیس من» این نوع خدمت را به مردم ارائه می‌داد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.