جو پایتخت ارمنستان به‌هم ریخت/ تجمع مردم روبروی دفتر نخست‌وزیر

منابع خبری شبانگاه سه شنبه از فرخوان احزاب مخالف دولت ارمنستان علیه دولت این کشور و جو ناآرام در پایتخت همزمان با ادامه حملات نیروهای جمهوری آذربایجان به منطقه ارمنی نشین قره باغ کوهستانی خبر دادند. 

به گزارش منابع خبری، وضعیت در «میدان جمهوری» شهر «ایروان» پایتخت ارمنستان ناآرام است و مردم مقابل دفتر نخست وزیری این کشور تجمع کرده‌اند. نیروهای امنیتی نیز در حال پراکنده کردن مردم هستند. این تجمع در حمایت از ارامنه ساکن قره باغ کوهستانی صورت گرفته است. «آندرانیک تونیان» یکی از سران احزاب مخالف خواستار سرنگونی دولت شد و  بین معترضان و پلیس درگیری رخ داده است. 

شرط آذربایجان برای توقف درگیری در قره‌باغ

خبرگزاری «نیوز آرمنیا» نیز گزارش کرد، شهروندان ایروان در اعتراض به تجاوز جمهوری آذربایجان به قره باغ کوهستانی در مقابل سفارت روسیه در ایروان تظاهرات کردند و از روسیه خواستند اقدامات نسل کشی جمهوری آذربایجان علیه مردم  قره باغ  را متوقف کند.معترضان پرچم بزرگ قره باغ  کوهستانی را  مقابل سفارت روسیه به اهتزاز درآوردند.

این منبع خبری در گزارش  دیگری اعلام کرد که وضعیت مقابل ساختمان نخست وزیری نا آرام است  و بین پلیس و معترضانی که خواستار استعفای نیکول پاشینیان به دلیل شکست وی در حل مناقشه قره باغ کوهستانی هستند، درگیری صورت می‌گیرد. «آندرانیک تونیان» رئیس حزب مخالف «مادر ارمنستان» از شهروندان خواسته تسلیم نشوند و با تلاش مشترک و سازماندهی شده به اهداف خود برسند. او گفت: «هدف ما تحقق تغییر قدرت است. روند تغییر قدرت باید با نقشه راهی که در نظر داریم شروع شود.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.