کنایه تند یک نماینده به دولت روحانی: با دیپلماسی التماسی توانستید یک میلیارد دلار منابع را آزاد کنید

حسینعلی حاجی دلیگانی در نشست علنی امروز (سه شنبه 28 شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در تذکری با اشاره به آزادسازی دو تن از زندانیان گفت: در راستای آزادی زندانیان ایرانی دست نیروهای امنیتی را می‌بوسیم.

نماینده مردم شاهین شهر و میمه و برخوار در مجلس ادامه داد: خواهش می‌کنیم زندانیان آزاد شده روایت شکنجه‌هایی را که متحمل شدند را روایت کرده و آنها را به صورتی کتابی دربیاورند تا این موارد در تاریخ به یادگار بماند و مشخص شود که برای این عزیزان چه اتفاقی افتاده است.

وی افزود: فرق بین دیپلماسی التماسی و دیپلماسی عزتمندانه در این است که ما به یاد می‌آوریم در بحث مذاکرات وقتی موضوعات را با التماس پیش می‌بردند تنها مسئولین وقت توانستند یک میلیارد دلار منابع را آزاد کنند که بخواهند در ادامه مباحث مذاکرات را به جلو پیش ببرند اما آنچه که در دیپلماسی عزتمندانه مدنظر است این است که 25 میلیارد دلار از منابع ایران آزاد و به کشور بازگردانده می‌شود البته بر اساس آنچه که گفته شده 6 تا 7 میلیارد دلار از این منابع به حساب‌های واسط نشسته است.
حاجی دلیگانی در ادامه ضمن تشکر از نیروهای امنیتی و فراجا بیان کرد: از کسانی که در این بخش زحمت کشیده‌اند تا آرامش و امنیت در کشور برقرار شود، تشکر می‌کنیم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.