دفاع عجیب از همسر رییسی در صحن مجلس/ جمیله علم‌الهدی بانوی بزرگ ایرانی است!

سیدعلی موسوی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۷ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مخالفت با برنامه های وی در ابتدا در تذکری به وزیر نیرو، گفت: به آقای اتابک جعفری رئیس آبفای ایران بفرمایید در دفتر ایشان به نمایندگان محترم توهین می شود.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینجا جا دارد درود بر ملت بزرگ ایران بفرستم که تو دهنی محکمی به رهبران فراخوان اغتشاش و شورش زدند و درود و سلام بر دانش آموزان، دانشجویان و دانشگاهیان نجیب ایران اسلامی باد.

اظهارات جنجالی نماینده موافق وزیر پیشنهادی ورزش/ امروز ورزشکاران ما فرار نمی کردند اگر..

وی افزود: اما اینجا خطابم به مستکبران جهان به ویژه آمریکای جهان خوار آن جمله مشهور و تحقیرآمیز بانوی بزرگ ایرانی است که فرمود عمر درختان دانشگاه من بیشتر از عمر آمریکا است که این دلنشین ترین جمله در پیش خانواده های ایرانی است.

موسوی خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان تصریح کرد: جناب آقای کیومرث هاشمی از مدیران با تجربه ورزش کشور است که در مسئولیت های مختلف کارنامه قابل توجهی دارد، ایشان با مشکلات، کمبودها و چالش های حوزه ورزش آشنایی خوبی دارد و سال ها کار و فعالیت در بخش های مختلف از او مدیری توانمند در عرصه ورزش ساخته است.

چرا رئیسی برای دفاع از هاشمی به مجلس نرفت؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: ایشان علیرغم ویژگی های قابل توجه در عرصه مدیریت ورزشی اما در سایر حوزه های جوانان کار نکرده و با مطالعه برنامه های پیشنهادی نیز کاملا مشخص است که در این قسمت که از بخش های بسیار مهم فرهنگی و اجتماعی کشور به ویژه در مباحث ازدواج، نشاط اجتماعی، اوقات فراغت و آسیب های اجتماعی و ... است برنامه امیدبخشی ارائه نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در توزیع منابع و اعتبارات در شاخص های مختلف شفافیت وجود ندارد به ویژه نسبت به مناطق محروم و روستاها کم توجهی شده است و راهکارهای توزیع عادلانه امکانات و اعتبارات در برنامه پیشنهادی آقای مهندس هاشمی مشاهده نمی شود اما ما انتظار داریم جنابعالی برنامه و اولویت کاری مشخص خودتان را در خصوص توسعه زیرساخت ها و امکانات ورزشی مناطق محروم و کم برخوردار و روستاها را اعلام کنید.

موسوی یادآور شد: اکنون در سایه مدیریت لیبرالی عده ای در عرصه ورزش، ورزش کردن برای عموم مردم به ویژه افراد با دهک های درآمدی پایین گران قیمت شده و خارج از توان و سبد خانوار بخش قابل توجهی از مردم است لذا لازم است نسبت به تعرفه های ورزشی در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و کم برخوردار تجدیدنظر اساسی صورت گیرد و رویکرد صرف اقتصادی و درآمدزایی نسبت به سالن ها و اماکن ورزشی اصلاح گردد.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی امکانات ورزشی در مناطق و بخش های مختلف کشور وجود دارد اما با شیب های پیمان سپاری و قراردادهای کذایی ساکنان مناطق و محلات که در اصل این امکانات برای آن ها ایجاد شده است از ورزش محروم کرده اید.  

وی افزود: در مورد نرخ ارائه خدمات ورزشی در مناطق محروم و حاشیه شهرها و روستاها چه برنامه ای دارید؟ انتظار داریم علاوه بر توزیع عادلانه امکانات و منابع در حوزه استعدادیابی حرفه ای و ورزش های قهرمانی نیز نگاه های عادلانه ای وجود داشته باشد.

موسوی عنوان کرد: پیشنهاد می کنم به منظور تشویق جوانان و نوجوانان مناطق محروم، قهرمانان ورزشی را در قالب سرباز امنیه یا مشوق های مادی و معنوی در مقاطع مختلف به مناطق محروم و کم برخوردار روستاها اعزام کنید تا نسبت به شناسایی استعدادها و احصاء مشکلات، کمبودها اقدام موثری انجام گیرد.

رئیس کمیسیون مشترک خدمت و محرومیت‌زدایی مجلس گفت: اما پیشنهاد دیگرم این است که اگر امکان دارد یک فدراسیونی در قالب مناطق محروم و کم برخوردار ایجاد شود تا بتواند امکانات را به صورت عادلانه در بین ورزشکاران و جوانان و نوجوانان مناطق محروم و کم برخوردار ارائه دهد.

موسوی در پایان تاکید کرد که مخالفت و موافقت را برعهده همکاران می گذارم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.