ورناصری در مخالفت با هاشمی: برای واگذاری امور ورزش به مردم برنامه ای ندارد

علیرضا ورناصری قندعلی در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۷ شهریورماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی برنامه ها و صلاحیت کیومرث هاشمی وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان در مخالفت با برنامه های وی، عنوان کرد: علت مخالفت بنده با آقای هاشمی با وجود سابقه ای که در حوزه ورزش دارد معطوف به چند مسئله اساسی و چند سوال است که در برنامه های هشت محوری وزیر پیشنهادی یا دیده نشده یا کمتر دیده شده است.

نماینده مردم مسجدسلیمان و لالی و هفتگل و اندیکا در مجلس با اشاره به نکات مطرح شده در جلسه هم اندیشی کمیسیون اصل 90 مجلس، یادآور شد: شفافیت مالی در حوزه ورزش به ویژه در میان باشگاه های ورزشی اهمیت بالایی دارد و دسترسی همگان به اطلاعات ورزشی می تواند به شفافیت منجر شود و سوال این است شما چه امکانی را برای دسترسی همگان فراهم کردید؟ چرا باید در سیستم جوانان و ورزش کشور باید شاهد تعارض منافع باشیم.

مخالف وزیر پیشنهادی ورزش: ۳۰ سال در ورزش حضور داشته و خروجی نداشته است

وی خطاب به وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، ادامه داد: توجه به واگذاری امورات ورزش به مردم به ویژه واگذاری به بخش خصوصی و دانش بنیان ها در برنامه ارائه شده جایی ندارد. یکی از برنامه های اساسی که دولت سیزدهم به آن توجه داشت، برقراری دولت الکترونیک بوده برای برون رفت از مشکلات حوزه ورزش و جوانان و همچنین استقرار دولت الکترونیک چه برنامه هایی دارید؟

ورناصری قندعلی اضافه کرد: بخش مغفول مانده جوانان به ویژه اجرای سند راهبردی وزارت ورزش و جوانان چه جایگاهی در برنامه های شما دارد؟ چرا در برنامه های شما به این موارد اشاره نشده است؟   

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: چرا برای رفع تعلیق فدراسیون های ورزشی و تقویت دیپلماسی ورزش با کشورهای دنیا برنامه ای دیده نشده به ویژه این برنامه باید معطوف به برقراری دیپلماسی با مراکز قدرت، فدراسیون های ورزشی و انجمن های ورزشی باشد.

وی افزود: برای موضوع استعدادیابی نیز باید توضیح داده شود که چه اقداماتی باید در این حوزه صورت گیرد، براساس ماده 94 قانون برنامه ششم مقرر شد به منظور توسعه زیرساخت های حوزه ورزش 27 صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به ورزش بانوان، عشایر، روستاها، معلولان و جانبازان اختصاص پیدا کند.

ورناصری قندعلی در پایان ضمن تشکر از رئیس جمهور برای معرفی به موقع وزیر ورزش و جوانان پیشاپیش به وزیر پیشنهادی تبریک گفت و خواستار در نظر گرفتن موارد مطرح شده در دوران وزارت کیومرث هاشمی شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.