روسیه ترس به جان رومانی انداخت/ پناهگاه ساخته شد + عکس

پس از سقوط پهپاد انتحاری "گران۲" در خاک رومانی، مقامات این کشور شروع به ساختن پناهگاه در نزدیکی روستاهای مرزی با اوکراین کردند.

مقام‌های نظامی رومانی دو روز پیش مدعی شدند، این کشور عضو ناتو تکه های جدیدی از پهپاد که مشابه با پهپادهای مورد استفاده ارتش روسیه است را روز چهارشنبه در خاک خود نزدیک به مرز با اوکراین یافته است.

خطر بزرگ در کمین روسیه

رومانی از ترس پهپادهای روسیه پناهگاه ساخت/عکس

 وزارت دفاع ملی رومانی در بیانیه‌ای اعلام کرد،‌ تکه‌های این پهپاد در حوزه‌ای به مساحت ده‌ها متر مربع در مناطق «نوفارو» و «ویکتوریا» در شهرستان «تولچا» در شرق رومانی پراکنده شده‌اند و دو بالگرد نیروی هوایی رومانی به همراه تیم‌های متخصص در این منطقه مستقر شدند.

رهبر کره شمالی سوار لیموزین پوتین شد+ عکس

این وزارتخانه همچنین در بیانیه‌ای جداگانه ادعا کرد، به بازرسی کل سازمان وضعیت اضطراری درباره وجود ریسک حوادث علیه مناطق نزدیک به مرز با اوکراین به دلیل حملات قوای روسیه به بنادر اوکراینی در رودخانه دانوب اخطار داده است.

رومانی از ترس پهپادهای روسیه پناهگاه ساخت/عکس

وزارت دفاع ملی رومانی ادعا کرد، مقام های سازمان وضعیت اضطراری چند تماس تلفنی درباره «موارد احتمالی اصابت پهپاد» بین سه مکان از جمله نوفارو را دریافت کردند و تکه های جمع آوری شده از ناحیه سقوط مشابه با قطعات پهپادهای مورد استفاده ارتش روسیه هستند.

وزارت امور خارجه رومانی نیز در بیانیه‌ای مدعی نقض حریم هوایی این کشور توسط روسیه شده و نوشت: «ما بر اعتراض قاطع خود به نقض دوباره حریم هوایی رومانی تاکید کرده و رئیس هیات دیپلماتیک روسیه را احضار خواهیم کرد.»

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.