اتهام جدید علیه پسر دردسرساز بایدن!

 دادگاهی در آمریکا، «هانتر بایدن»، پسر رئیس‌جمهور آمریکا را به‌دلیل فریب یک فروشنده اسلحه برای فروش سلاح به او و خرید غیرقانونی سلاح، متهم کرد.

کیفرخواستی که در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده در ایالت دلاور (Delaware) و به دست قاضی دیوید ویس تنظیم شد، هانتر بایدن را در مورد سه جرم مرتبط با دروغگویی درباره این واقعیت که در آن زمان از مواد مخدر غیرقانونی استفاده می‌کرد و به تبع آن از داشتن سلاح گرم منع می‌شد، متهم شناخت.

موافقت مردم آمریکا با استیضاح بایدن

خبرگزاری رویترز نوشته است که اتهام‌های جدید علیه هانتر بایدن، به عملکرد او در نقض قوانین مالیاتی ایالات متحده اشاره‌ای نمی‌کند. طبق توافق قبلی هانتر بایدن و قاضی ویس، بایدن ۵۳ ساله به دو مورد اتهام مالیاتی و ثبت‌نام در برنامه‌ای برای اجتناب از پیگرد قانونی حمل سلاح اعتراف می‌کرد، اما او در یک تغییر مسیر ناگهانی در دادگاهی در ماه ژوئیه شکست خورد.

دادستان‌ها هانتر بایدن را به دروغگویی درباره استفاده از مواد مخدر در هنگام خرید سلاح کمری در اکتبر ۲۰۱۸ متهم کرده‌اند. اتهام سوم درباره اظهارات نادرست او درباره نگهداری غیرقانونی اسلحه است که امکان دارد تا ۱۰ سال زندان درپی داشته باشد.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا، در واکنش به این موضوع نوشت: «اتهام مربوط به سلاح، تنها جرم هانتر بایدن است که به جو بایدن دروغگو ربط ندارد.» او افزود که حزب دموکرات آمریکا با «روش‌های غیرقانونی و غیرمنصفانه خود روندی را آغاز کرده‌اند که برای کشور خطرناک است.»

دو ماه پیش هانتر بایدن و وایس درباره توافقی به اتفاق نظر رسیدند که اتهام حمل سلاح و تخلفات مالیاتی او را پوشش می‌داد اما بر سر مصونیت هانتر بایدن در مورد جرایم احتمالی مربوط به معاملات تجاری در اوکراین، چین و جاهای دیگر، به اختلاف افتادند.

مشکلات حقوقی هانتر بایدن ۵۳ ساله که به عنوان لابی‌گر و بانکدار سرمایه‌گذار فعالیت کرده و فارغ‌التحصیل دانشگاه ییل است، بر کمپین انتخاباتی پدرش سایه افکنده است.

جمهوریخواهان هانتر بایدن را به رابطه مالی با اوکراین و دریافت وجوه نقد هنگفت از کشورهایی چون چین و اوکراین متهم می‌کنند. آنان همچنین می‌گویند که جو بایدن در مواردی با شرکای تجاری پسرش در تماس بوده است.

از سوی دیگر، بنا به گزارش یک رسانه آمریکایی، «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا قصد دارد به جمهوری خواهان مجلس اعلام کند که تحقیقات استیضاح «جو بایدن» رئیس جمهور این کشور گام منطقی بعدی آنها در مسیر تحقیق و تفحص در مورد تخلف احتمالی بایدن و پسرش هانتر بایدن است.

بنا به گزارش این رسانه آمریکایی، مک کارتی این موضوع را در جلسه پشت درهای بسته جمهوری خواهان مجلس نمایندگان در صبح پنجشنبه اعلام خواهد کرد. در این جلسه رؤسای کمیته‌های مهم مجلس نمایندگان شواهدی که تاکنون در جریان تحقیقات خود درباره تخلفات هانتر بایدن به دست آورده اند را ارائه خواهند کرد.

بر پایه این گزارش، کمیته‌های نظارتی و قضائی مجلس نمایندگان تحقیقاتی را درباره فعالیت‌های مجرمانه احتمالی خانواده بایدن انجام داده‌اند.

با این حال، استیضاح بایدن به قانونگذاران جمهوری خواه مجلس نمایندگان آمریکا این امکان را می‌دهد که جایگاه محکم‌تری برای درخواست اسناد از خانواده بایدن به دست آورده و شواهد بیشتری از تخلفات احتمالی آنها را جمع آوری کنند.

مک کارتی پیشتر گفته بود که تحقیقات استیضاح به کنگره این قدرت را می‌دهد تا بایدن را برای اسنادی مانند اظهارنامه‌های بانکی و کارت اعتباری احضار کند، تا مشخص شود که آیا او از منابع خارجی پول می‌گرفته یا خیر.

 
کد خبر ۵۸۸۶۲۸۲

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.