جزئیات گفتگوی پوتین و کیم جونگ اون

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی امروز در خصوص آموزش فضانوردان کره شمالی و اعزام آن‌ها به فضا گفت وگو کرده‌اند.

خبرگزاری تاس گزارش داد، پسکوف به خبرنگاران گفت: ما در مورد این واقعیت صحبت کردیم که اگر طرف کره شمالی بخواهد، امکان آموزش و اعزام یک فضانورد کره شمالی به فضا وجود دارد.

پسکوف پیشتر اعلام کرده بود که مسکو قصد دارد همکاری با پیونگ یانگ را در همه زمینه‌ها توسعه دهد.

اوکراین از موشک‌های کروز انگلیس در حمله به روسیه استفاده کرد

به گفته وی، در طول مذاکرات امروز, طرف روس به ویژه "فرصت‌های همکاری در حوزه فضایی" را پیشنهاد کرده است.

به گزارش ایرنا, «ولادیمیر پوتین» در حاشیه آیین استقبال از «کیم جونگ اون» رئیس کره شمالی در یک مرکز فضایی واقع در منطقه «آمور» روسیه اعلام کرد که روسیه در ساخت ماهواره به پیونگ یانگ کمک می‌کند.

پوتین افزود: رهبر کره شمالی علاقه زیادی به مهندسی موشک نشان می‌دهد؛ همچنین کره شمالی در تلاش برای توسعه فضایی است.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا دو کشور درباره همکاری نظامی و ارائه انواع سلاح‌ها گفتگو می‌کنند یا خیر، پاسخ داد: ما در مورد همه مسائل مذاکره می‌کنیم.

پوتین رئیس جمهور روسیه که ساعتی پیش به محل دیدار با رهبر کره شمالی رسیده بود، ساعاتی قبل در پایگاه فضایی «وستوچنی» روسیه با رئیس کره شمالی دیدار و از وی استقبال کرد.

منابع خبری بامداد چهارشنبه گزارش دادند که کیم جونگ اون در سفر به روسیه بر اهمیت روابط راهبردی بین پیونگ یانگ و مسکو تاکید می‌کند.

هفته گذشته آمریکا از احتمال سفر رئیس کره شمالی به روسیه به منظور بررسی توافق احتمالی برای ارائه تسلیحات به مسکو خبر داد. کاخ سفید گفت که مذاکرات تسلیحاتی بین روسیه و کره شمالی به طور فعال در حال پیشرفت است.

کاخ سفید از پیونگ یانگ خواسته که به روسیه تسلیحات ارائه ندهد یا آن‌ها را به مسکو نفروشد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.