آمریکا تحریم‌هایی علیه حزب الله لبنان اعمال کرد

از جمله افرادی که آمریکا در لیست تحریم‌های خود قرار داده «عامر محمد عقیل رضا» است که واشنگتن مدعی است در حمله به مرکز یهودیان در آرژانتین در سال ۱۹۹۴ دست داشته است. در این حادثه ۸۵ نفر کشته و صدها نفر دیگر نیز مجروح شدند.

آمریکا مدعی است در تحریم‌های جدید خود افراد و نهادهایی را هدف قرار داده که ضمن شبکه‌ای هستند که پوششی برای حضور حزب‌الله در کشورهای آمریکا لاتین هستند.

«برایان نلسون» معاون وزارت خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی در این زمینه گفت: «اقدام امروز بر تعهد دولت آمریکا برای تعقیب عملیات و تامین کنندگان مالی حزب‌الله، صرفنظر از مکان آنها تاکید دارد».

وی اضافه کرد: «ما همچنین به ریشه یابی کسانی که به دنبال سوء استفاده از سیستم مالی آمریکا و جهان برای تامین مالی و فعالیت در تروریسم هستند، ادامه خواهیم داد».

وزارت خزانه داری آمریکا مدعی شد عقیل رضا،  از مقامات حزب‌الله فعالیت چند نهاد تجاری را برای حزب‌الله از جمله صادرات زغال چوب از کلمبیا به لبنان هماهنگی می‌کند. 

بر اساس ادعای واشنگتن، تقریبا ۸۰ درصد از سود ناشی از این نهادهای اقتصادی به حزب‌الله می‌رسد. 

گزارش‌ها حاکی از آن است که عقیل رضا در حال حاضر در لبنان زندگی می‌کند اما پیش از این بیش از یک دهه در کشورهای آمریکای لاتین مستقر بوده است.

«مهدی عقیل حلباوی» فرزند عقیل رضا نیز در لیست تحریم‌های آمریکا قرار گرفته است. واشنگتن مدعی است که وی نیز در تجارت زغال چوب در کلمبیا به نفع حزب‌الله لبنان دست دارد.

ثامر، برادر رضا نیز به لیست تحریم‌های آمریکا افزوده شده است. آمریکا مدعی است که ثامر در زمینه پولشویی در آمریکای لاتین فعالیت دارد. 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.