دیدار کیم جونگ اون و پوتین سئول را نگران کرد/ درخواست مهم از روسیه

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی از روسیه خواست به عنوان یکی از اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد در آستانه نشست کیم جونگ اون رهبر کره شمالی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه مسئولانه رفتار کند.

براساس اطلاعات وزارت دفاع کره جنوبی قطار نظامی کیم جونگ اون رهبر کره شمالی امروز صبح وارد روسیه شد و گزارش هایی مبنی بر دیدار وی با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه برای مذاکره درباره قرارداد تبادل سلاح از سوی کره شمالی به تکنولوژی دفاعی روسیه منتشر شده است.

دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی در مصاحبه با خبرنگاران اعلام کرد: «دولت ما بر کل شرایط به خوبی واقف است و به شکل مستقل و در همکاری با شرکا و متحدانمان درحال آمادگی کامل هستیم. بسیاری کشورها با نگرانی چشم به نشست میان کره شمالی که تحت تحریم های سازمان ملل و روسیه که یکی از اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد است دوختند. اما همانطور که رئیس جمهوری گفته است ما امیدواریم روسیه به عنوان عضو دائمی سازمان ملل رفتاری مسئولانه داشته باشد. »

وسیله نقلیه خاص رهبر کره شمالی برای سفر به روسیه+ فیلم 

زمان و جزئیات دیدار کیم جونگ اون و ولادیمیر پوتین هنوز منتشر نشده است.

یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی هفته گذشته در اجلاس آسیای شرقی در اندونزی با اشاره به تحریم های کره شمالی از سوی شورای امنیت سازمان ملل گفت مسئولیت اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد که قطعنامه ها را تصویب کردند، سنگین تر و بیشتر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.