پیش بینی زمان فروپاشی ناتو از سوی افسر سابق اطلاعاتی آمریکا

«اسکات ریتر» از افسران اطلاعاتی سابق آمریکا با اذعان به شکاف در سازمان نظامی «ناتو» پیش‌بینی کرد که تا ۱۰ سال آینده این پیمان نظامی فرو خواهد پاشید.

به گزارش المعلومه، «اسکات ریتر» افسر سابق دستگاه اطلاعاتی آمریکا در ارزیابی از سرنوشت سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: آنچه درباره سازمان نظامی ناتو در رسانه‌ها منتشر می‌شود، خلاف واقعیت است و این ائتلاف نظامی متشکل از کشورهای اروپایی بین ۵ تا نهایت ۱۰ سال آینده فرو خواهد پاشید.

علامت های رمزی روی تجهیزات نظامی آذربایجان!+عکس

افسر بازنشسته سرویس اطلاعاتی آمریکا با بیان اینکه آمریکا و کانادا توجه چندانی به امور رفاهی کارکنان این سازمان نظامی اروپایی ندارند، تصریح کرد که آمریکا با اهرم ناتو، نیروهای نظامی خود را در آسیا و اقیانوس آرام منتشر می‌کند.

وی با اشاره به اینکه سازمان ناتو، آلت دستی برای اهداف نظامی آمریکا است، گفت: ماهیت شکل گیری این سازمان، ارتباطی به تأمین امنیت کشورهای اروپایی ندارد.

اسکات ریتر اضافه کرد: اگر واقعاً آمریکا به دنبال تأمین منافع ملی کشورهای اروپایی عضو این ائتلاف نظامی بود، اعضای این پیمان را مجبور به چشم پوشیدن از منابع انرژی غنی و ارزان روسیه (گاز) در جریان جنگ اوکراین نمی‌کرد.

افسر اطلاعاتی پیشین آمریکا اذعان کرد که ما آمریکایی‌ها از همان آغاز زمزمه‌های اشغال نظامی عراق در سال ۲۰۰۲ میلادی، با ایجاد شکاف و دو دستگی میان اعضای ناتو که به دو محور «اروپای جدید، کشورهای حوزه دریای بالتیک و لهستان» همسو با سیاست‌های ما و کشورهای ضد ما که متشکل از فرانسه، آلمان و ایتالیا بود، این دو دستگی را تا به امروز حفظ کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از اظهارات خود به دغدغه واشنگتن در تجهیز جنگنده‌های اف -۱۶ به ترکیه پرداخت و گفت: در شرایطی که واشنگتن از اتحاد و یکپارچگی سازمان ناتو دم می‌زند، چگونه پس نگران تجهیز ترکیه است که مبادا از این تسلیحات علیه یونان استفاده کند؟! پس در واقع ناتو یکپارچه و متحد نیست کما اینکه، ترکیه با عضویت سوئد و فنلاند در این پیمان نیز پیشتر مخالفت کرد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.