پیش بینی بورس امروز شنبه 18 شهریور 1402

با توجه به روند معاملات روز‌های اخیر ، قیمت‌های جهانی و خبر‌های اثرگذار بر روند معاملات؛ بازار سهام با گذر از مرز ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار واحدی شاخص کل، هدف‌های جدیدی را برای خود ترسیم کرده است. بورس تهران اولین هفته معاملاتی شهریور ماه را با چالش عبور از سقف ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی پشت سرگذاشت و هفته دوم شهریور ماه درحالی آغاز شدد که این سطح، یکی از حامیان شاخص کل به شمار می‌رفت.

معاملات سهامی هفته گذشته و علل خصوص، روز دوشنبه نشان داد؛ که رکود همچنان جو حاکم بر معاملات است و شروع یک روند صعودی با شیب زیاد، دور از ذهن است. تثبیت ارزش معاملات خرد در سطوح ۵ تا ۷ همتی نشان می‌دهد که چشم‌انداز‌های بازار سهام اطمینان مورد نیاز معامله‌گران را فراهم نمی‌کنند. برخی از تحلیل‌گران بر این باورند که با گذر دلار آزاد از مرز ۵۰ هزار تومان، روند صعودی قدرتمند شاخص‌های سهامی آغاز خواهد شد. در حال حاضر یکی از عوامل اصلی برهم‌زننده چشم‌انداز بورس تهران ثبات نسبی در بازار طلا و ارز است.

با این منوال پیش بینی می‌شود که با تداوم روند معاملات روز سه‌شنبه، بورس تهران احتمالاً معاملات امروز را با رشد ضعیف تراز  شاخص‌های اصلی آغاز کند. احتمال بازدهی مثبت شاخص‌های اصلی بازار سهام و مخصوصاً شاخص هم‌وزن در انتهای معاملات اولین روز معاملاتی هفته بالا است. جریان پول حقیقی در سهام برای معاملات امروز مثبت پیش بینی می‌شود و خروج پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت محتمل است. ارزش معاملات خرد امروز در سطح ۶ تا ۸ همتی پیش بینی می‌شود و غلبه صف‌های خرید به صف‌های فروش نیز احتمال بالایی دارد. با تمام این تفاسیر احتمال بازدهی مثبت قدرتمند شاخص‌های اصلی کم بوده و معاملات متعادل‌تری را شاهد خواهیم بود.

مشروح این گزارش را در اقتصاد نیوز با تیتر «روند تقاضای سهام پس از دهمین کندل سبز/ پیش بینی بازار سهام امروز 18 شهریور» بخوانید.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.