اینجا گرم ترین نقطه ایران است

صادق ضیائیان  درباره آخرین وضعیت جوی کشور با بیان اینکه امروز ۱۷ شهریور در مناطقی از اردبیل، گیلان، مازندران، ارتفاعات گلستان و شمال آذربایجان شرقی رگبار پراکنده، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید رخ می‌دهد، گفت: فردا شنبه ۱۸ شهریور در گیلان، مازندران و شمال استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی بارش پراکنده رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه یکشنبه ۱۹ شهریور بارش در استان‌های ساحلی تشدید شده و در سایر مناطق به صورت پراکنده ادامه خواهد داشت، تصریح گرد: دوشنبه و سه شنبه ۲۰ و ۲۱ شهریور ماه بارش در غرب مازندران، گیلان، مناطقی از اردبیل و شمال استان‌های آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی ادامه خواهد داشت.

ضیائیان افزود: طی پنج روز آینده در برخی مناطق هرمزگان به ویژه ارتفاعات، جنوب کرمان و جنوب و غرب فارس در ساعات بعدازظهر و اوایل شب رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده گاهی رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش بینی می‌شود.

هوای تهران قابل قبول شد

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه طی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۹ و ۲۰ شهریور دمای هوا در سواحل شمالی کشور سه تا شش درجه و در شمال شرق پنج درجه کاهش محسوس خواهد داشت، گفت: یکشنبه ۱۹ شهریور شمال خلیج فارس و از بعدازظهر شنبه تا دوشنبه ۱۸ تا ۲۰ شهریور ماه دریای خزر مواج است.

ضیائیان ادامه داد: شنبه ۱۸ شهریور در بخش‌هایی از نوار غربی کشور، مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز و روزهای یکشنبه و دوشنبه ۱۹ و ۲۰ شهریور ماه در بخش‌هایی از مرکز، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید رخ می‌دهد.

وی در مورد وضعیت هوای تهران نیز با بیان اینکه آسمان تهران برای امروز ۱۷ شهریورماه صاف گاهی وزش باد پیش بینی می‌شود که کمینه ۲۵ و بیشینه ۳۶ درجه سانتی گراد پیش بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: بررسی‌ها نشان داده است که اهواز با ۴۶ درجه سانتی گراد گرمترین مرکز استان و ارومیه، سنندج و شهرکرد با کمینه ۱۱ درجه سانتی گراد خنک ترین مرکز استان ثبت شده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.