ادعای وزیر خارجه آمریکا در کی‌یف درباره ضدحملات اوکراین

وزیر خارجه آمریکا که امروز (چهارشنبه) در سفری اعلام‌نشده وارد کی‌یف شد، مدعی شد که ضدحمله اوکراین علیه روسیه پیشرفت خوبی دارد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه ایالات متحده در کی‌یف به خبرنگاران گفت: ما شاهد پیشرفت خوبی در ضدحمله بوده‌ایم.

او همچنین برای چندمین بار تاکید کرد که واشنگتن شریک قدرتمند اوکراین است و آمریکا قصد دارد مطمئن شود اوکراین هم برای ضدحمله و هم در درازمدت هرچه برای پیروزی لازم دارد را در اختیار داشته باشد.

هشدار ترکیه نسبت به ادامه درگیری‌ها در سوریه

این اظهارات بلینکن یک روز پس از آن مطرح شد که سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه ضدحمله اوکراین را یک «شکست» دانست و گفت که نیروهای این کشور متحمل تلفات سنگینی شده‌اند.

علاوه بر این، بر اساس گزارش رسانه‌های غربی، تلاش کی‌یف برای پس‌گرفتن قلمرو خود تا به اینجا دستاورد کم و تلفات بالایی داشته و این در حالی است که تا شروع فصل سرما، تنها چند هفته باقی مانده است.

روسیه همزمان با سرگرم‌کردن نیروهای اوکراینی در جبهه شمال شرقی با انجام عملیات‌های تهاجمی، این فرصت را داشته تا خطوط دفاعی خود در جنوب را تقویت کند، از جمله با مین‌گذاری‌های گسترده و حفر کانال‌های عمیق و تودرتو.

کی‌یف عملیات ضدحمله خود را بر بازپس‌گیری مناطق جنوب اوکراین و رسیدن به دریای آزوف متمرکز کرده است. اوکراین هرگز اهداف نهایی خود از ضدحمله را بیان نکرده، اما قصد دارد با رسیدن به دریای آزوف، پل زمینی که شبه‌جزیره کریمه را به سرزمین اصلی روسیه متصل می‌کند، تخریب کرده و خطوط تدارکات روسیه را مختل کند.

روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه‌جزیره کریمه در جنوب اوکراین را به خاک خود ضمیمه کرد، اما هیچ راه زمینی میان سرزمین اصلی روسیه و این شبه‌جزیره وجود نداشت. ازاین‌رو، مسکو به فکر ساخت پلی در تنگه کرچ افتاد؛ پلی که در ۲۰۱۸ توسط شخص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه افتتاح شد.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.