افشای ماجرای رابرت مالی بیخ پیدا کرد

تایمز اسرائیل نوشت: دو ماه پیش، گزارش شد که مالی به دلیل سوءاستفاده از مطالب طبقه‌بندی‌شده به مرخصی اجباری رفته است. اما زمانی که در هفته گذشته، روزنامه تهران‌تایمز نامه تعلیق مالی از وزارت امور خارجه ایالات متحده را منتشر کرد، آمریکایی‌ها در شوک فرو رفتند.

در این نامه، ارین اسمارت، رئیس دفتر امنیت دیپلماتیک وزارت امور خارجه اظهار داشت که «به این نتیجه رسیده که ادامه مجوز امنیت ملی شما به وضوح با منافع امنیت ملی سازگار نیست. مجوز امنیت ملی شما، از جمله مجوز امنیتی فوق‌محرمانه‌تان در انتظار تحقیقات، به حالت تعلیق درآمده است». او افزود که دلیل تعلیق مالی «دریافت اطلاعاتی در مورد شما است که نگرانی‌های امنیتی در رابطه با رفتار شخصی، مدیریت اطلاعات محرمانه و استفاده از فناوری اطلاعات ایجاد می‌کند».

دولت بایدن در این موضوع سکوت کرده، اما صحت گزارش را انکار نکرده است و این باعث افزایش گمانه‌زنی‌ها مبنی بر معتبربودن نامه شده است.

این افشاگری به سرعت خشم جمهوری‌خواهان کنگره را برانگیخت. مایکل مک‌کال، نماینده جمهوری‌خواه و رئیس کمیته روابط خارجی کنگره خواستار تحقیق در مورد چگونگی دست‌یافتن یک روزنامه ایرانی به چنین سند حساس سیاسی شد که از قضا، اولین مورد از این دوست نبوده است.

مشروح این گزارش را در اکوایران با تیتر«زلزله ایرانی در واشنگتن؛ ماجرای تعلیق راب مالی بیخ پیدا کرد» بخوانید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.