واکنش تازه پوتین به ضد حمله اوکراین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفت که ضد حمله اوکراین شکست خورده است.

به گزارش خبرگزاری تاس، رئیس جمهور روسیه با تاکید بر اینکه ضد حمله اوکراین شکست خورده است، افزود: انتظار دارم که این روند در خط مقدم جنگ ادامه یابد.

پوتین در یک کنفرانس خبری پس از گفت وگو با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه‌ای خود، گفت: در مورد توقف ضد حمله نیروهای اوکراینی باید بگویم که این یک توقف نیست بلکه یک شکست است.

پاسخ بایدن به انتقادها از او به دلیل سن بالایش

رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد: ما خواهیم دید که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و امیدوارم تحولات جنگ اوکراین به همین منوال ادامه یابد.

پوتین در ادامه با اشاره به اینکه اردوغان در جریان گفت وگوهای خود با وی، پیشنهاد مذاکره درباره توقف جنگ را هم مطرح کرده است، تصریح کرد: روسیه هرگز از مذاکره امتناع نکرده است.

به نوشته خبرگزاری تاس، همانطور که وزارت دفاع روسیه پیشتر گزارش داد، ضد حمله اوکراین موفق نبود و تلفات نیروهای نظامی این کشور تنها در هفته گذشته بیش از ۵ هزار و ۶۰۰ نفر بوده است.

وزارت دفاع روسیه همچنین خاطرنشان کرد که ارتش اوکراین از ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) تلاش‌های تهاجمی ناموفقی را انجام داده و در طول ۲ ماه گذشته، کی‌یف بیش از ۴۳ هزار سرباز و حدود ۵ هزار دستگاه تجهیزات نظامی مختلف از جمله ۲۶ هواپیما و ۲۵ تانک لئوپارد را از دست داده است.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.