روایت امیر عبداللهیان از دیدار با وزیر خارجه بورکینافاسو در تهران

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: این رویکرد مهم که در بورکینافاسو، مردم قادر به تعیین سرنوشت خودشان باشند ، مورد توجه ما است .

حسین امیر عبداللهیان عصر روز دوشنبه ۱۳ شهریورماه  بعد از دیدار و رایزنی با خانم «اولویا روآما» وزیرامور خارجه بورکینافاسو در گفت وگو با تلویزیون دولتی این کشور آفریقایی گفت: دیدار و رایزنی‌های سازنده‌ای با همکارم وزیر خارجه بورکینافاسو داشتم.

تیپ متفاوت یک زن دیپلمات کنار امیرعبداللهیان+عکس

وی با اشاره به دیدار وزیر امور خارجه بورکینافاسو با ابراهیم رییسی رئیس جمهور ایران در نهاد ریاست جمهوری تصریح کرد: در این دیدار پیام مثبت و سازنده رئیس دولت انتقالی بورکینافاسو دریافت شد.

این دیپلمات ارشد جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه خرسند هستیم که در ماه‌های گذشته رفت و آمدهای قوی و موثری بین دو کشور در جریان بوده است، تاکید کرد: در این رایزنی‌ها زمینه‌های همکاری متنوعی را مورد توجه قرار داده‌ایم.

این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه این رویکرد مهم در بورکینافاسو که مردم خود در این کشور  قادر به تعیین سرنوشتشان باشند، مورد توجه ما است، ادامه داد: در دیدارهای امروز درخصوص همکاری‌های دو کشور در مسائل فنی، پزشکی، درمانی، دارو و همکاری‌ها در حوزه آموزش رایزنی و گفتگو کردیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: برای دولت و مردم بورکینافاسور بهترین‌ها را آرزومند هستم.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.